خانه  > slide, زندانیان  >  نامه رضا محمدحسینی از زندان رجایی شهر؛ دادیار گفت که مرخصی و آزادی مشروط به صلاحم نیست!

نامه رضا محمدحسینی از زندان رجایی شهر؛ دادیار گفت که مرخصی و آزادی مشروط به صلاحم نیست!

خبرگزاری هرانا – رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج طی نامه‌ای از مخالفت با آزادی مشروط و اعزام به مرخصی خود خبر داد. وی در بخشی از نامه اش در این خصوص نوشت؛ دادیار گفته است که مرخصی و آزادی مشروط به صلاحم نیست. کاش چند دقیقه ای به صدای وجدانشان گوش کنند و بفهمند که جرم ما فقط زبانه کشیدن آتش شعله های وجدانمان از ظلم است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج، طی نامه ای گفته است که با آزادی مشروط و اعزام به مرخصی وی مخالفت شده است.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، عینا در ادامه می‌آید:

“دردی که به استخوان رسیده و دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم جز انسانیت و شرافت!

اینبار میخواهم قلمم را به ضابطین قضایی یا ضابطین آتش به اختیار خامنه‌ای نشانه بگیرم. آنهایی که حتی در اسارت هم نمیگذارند حرفهایمان را بزنیم.

بله شما می هراسید از ما شدن من ها؛ بله شما ترس از دست دادن قدرت را دارید. سیدعلی بدجوری احساس خطر کرده و به زیردستانش یعنی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه دستور داده که به بند کشیده، بزنید، بکشید و گلوله های سرخ تان را به روی مردم بی‌دفاع که فقط فریاد حق خواهی و آزادی خواهی را می‌زنند، شلیک کنید.

من ندای وجدانم را میشنوم و تصمیم گرفتم رویای آزادی از زندان را دیگر از هیچکسی طلب نکنم تا زمانی که قلبم برای آزادی سرزمینم میتپد به مبارزه ادامه خواهم داد.

به قول دادیار محمدی، با مرخصی و آزادی مشروط من مخالفت شده چون به صلاحم نیست. وای چه خوب! نیروهای امنیتی سیدعلی صلاحم را میخواهند. کاش چند دقیقه ای به صدای وجدانشان گوش کنند و بفهمند که جرم ما چیست. جرم ما زبانه کشیدن آتش شعله های وجدانمان از بسیاری از ظلم و تدبیر است. بی آنکه صلاحی جز قلم و زبانی که همین را هم از ما گرفته اید.

شاید بتوانید صدای زبانم را قطع کنید اما صدای قلبم را هرگز؛ قلبم میتپد تا زمانی ببینم براندازی حکومت اسلامی، یعنی جمهوری اسلامی که پایه های آن روز به روز در حال فروپاشی است.

در پایان می خواهم بگویم خامنه ای ما آمده ایم تا تو بروی، تا بسازیم حکومت آری از ظلم و ستم.

رضامحمد حسینی / ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ / زندان رجایی شهر.”

در خصوص نویسنده این نامه گفتنی است؛ رضا محمدحسینی در اردیبهشت ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۳ ماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. وی مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، توهین به رهبری، خروج غیرقانونی از مرز، ورود غیرمجاز به داخل کشور، تمرد از دستور ماموران در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس محکوم شد. این حکم خردادماه ۹۹ در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال حبس تعزیری از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای وی قابل اجرا است.

رضا محمدحسینی اواسط مردادماه ۹۹ از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد، وی در تاریخ ۶ مهرماه سال گذشته از بابت این پرونده که در دوران حبس علیه او گشوده شده با حضور در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. وی نهایتا توسط شعبه ۱۱۶۵ دادگاه کیفری ۲ تهران به تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم و مدتی بعد جهت اجرای حکم شلاق به شعبه ۲ واحد اجرای احکام دادسرای اوین منتقل شد. همچنین دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا محمدحسینی در خصوص پرونده دیگر در تاریخ ۲۲ شهریورماه امسال در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد برگزار شد که اتهام وی در این پرونده “فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده است.

همچنین در تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰، رضا محمدحسینی، در خصوص پرونده‌ای که برای وی گشوده شده بود، به صورت آنلاین توسط دادیاری شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

رضا محمدحسینی طامه، فرزند محمد، متولد ۱۳۷۲ است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید