خانه  > بهداشت و محیط زیست, سایر گروهها  >  نامه حامیان حقوق حیوانات به طیبه سیاوشی؛ خواستار پایان دادن به خشونت علیه حیوانات هستیم

نامه حامیان حقوق حیوانات به طیبه سیاوشی؛ خواستار پایان دادن به خشونت علیه حیوانات هستیم

خبرگزاری هرانا – در پی انتشار فیلم سگ‌کشی در کهریزک جمعی از فعالین حقوق حیوانات با ارسال نامه‌ای به طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این مساله شدند. در روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن افرادی منتسب به شهرداری کهریزک دست به کشتار سگ های ولگرد با تزریق مایعی که ادعا می شود اسید است زده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، جمعی از حامیان حقوق حیوانات در اعتراض به کشتار سگ ها توسط شهرداری کهریزک در نامه ای به طیبه سیاوشی خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در بخشی از این نامه می خوانیم: “هرچند شهرداری تهران ادعا می‌کند که فیلم قدیمی است و مدیر متخلف برکنار شده است اما حتی قدیمی بودن فیلم‌ها نیز نمی‌تواند عمق فاجعه را کتمان کند. ما طرفداران حقوق حیوانات این نوع کشتار و هرگونه خشونت و بیرحمی علیه حیوانات را محکوم می‌کنیم و خواستار پایان دادن به اینگونه رفتارها هستیم”.

متن کامل این نامه در ادامه می آید:

“اخیرا فیلمی حاوی صحنه‌های دلخراش تزریق مواد کشنده به سگ‌ها در منطقه کهریزک منتشر شده است که ظاهرا اقدامی در جهت بند ح ماده ۷ دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان (معاونت امور شهرداری‌ها) بوده است.

هرچند شهرداری تهران ادعا می‌کند که فیلم قدیمی است و مدیر متخلف برکنار شده است اما حتی قدیمی بودن فیلم‌ها نیز نمی‌تواند عمق فاجعه را کتمان کند.

البته دستورالعمل مصوب سال ۱۳۸۷ هم بسیار پر اشکال و فاقد صلاحیت علمی و روش‌های مدرن کنترل جمعیت حیوانات شهری است که پرداختن به مفاد آن را به مجال دیگری موکول می‌کنیم.

آنچه در این فیلم مشاهده می‌شود، روشی است خلاف آنچه دراین بند قید شده است. در بند ح ماده ۷ تحت عنوان «روش‌های مرگ با ترحم سگ‌های غیر مفید» تصریح می‌شود که ابتدا با تزریق عضلانی ماده  بیهوشی، حیوان باید کاملا بیهوش شود و سپس ماده کشنده تزریق شود، به طوری که حیوان هیچ‌گونه دردی نکشد.

با توجه به دستورالعمل فوق، اقداماتی از این دست که نقض آشکار مقررات محسوب می‌شود، موجبات ترویج خشونت، و چه بسا زمینه‌های عادی‌سازی خشونت و بیرحمی علیه حیوانات را فراهم می‌آورد.

بر این اساس، خواهشمندیم ضمن بررسی ماوقع، و طبق مقررات صادره، در خصوص این موضوع طرح مساله بفرمایید و اقدامات لازم و مقتضی را انجام دهید.

ما طرفداران حقوق حیوانات این نوع کشتار و هرگونه خشونت و بیرحمی علیه حیوانات را محکوم می‌کنیم و خواستار پایان دادن به اینگونه رفتارها هستیم”.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن افرادی منتسب به شهرداری کهریزک دست به کشتار سگ های ولگرد با تزریق مایعی که ادعا می شود اسید است زده بودند.

با اینکه شهرداری کهریزک کشتار سگ ها توسط پرسنل این نهاد را تکذیب کرده است، اما شهروندان معترض معتقد هستند که این اقدام توسط پیمانکاران تحت قرارداد شهرداری و در سایه عدم نظارت بر فعالیت این افراد صورت گرفته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید