خانه  > slide, اندیشه و بیان, سایر گروهها  >  مادرمان چند قدم از ما پایین تر در زندان است؛ دلنوشته گلرخ ایرایی و آتنا دائمی برای دختر شهناز اکملی

مادرمان چند قدم از ما پایین تر در زندان است؛ دلنوشته گلرخ ایرایی و آتنا دائمی برای دختر شهناز اکملی

خبرگزاری هرانا – گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دائمی، دو فعال مدنی محبوس در بند زنان (نسوان) زندان اوین در دلنوشته کوتاهی خطاب به مریم کریم بیگی، دختر شهناز اکملی، ضمن همدردی با خانواده کریم بیگی خواسته اند «هر شب ساعت ۹ همه با هم به یاد مادرمان باشیم». این دو مدافع حقوق بشر زندانی در یادداشت خود، بار دیگر خواستار آزادی خانم اکملی شده اند.

متن این دلنوشته را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید؛

“مریم عزیزمان، یادت هست که وعده گذاشتیم تا وقتی ما در زندان هستیم، هفته ای یک بار طی ساعتی مشخص یکدیگر را به یاد آوریم؟!

حال می خواهیم قرار جدیدی باهم بگذاریم. حالا شرایط متفاوت است. حال مادرمان نیز چند قدم از ما پایین تر در زندان است. می خواهیم که هر شب ساعت ۹ همه با هم به یاد مادرمان باشیم.

بر شکیبایی ات سر تعظیم فرو می آوریم و بر مقاومت مادر شهناز عزیزمان نیز.

ما به عنوان فرزندان مادر شهناز، خواهان آزادیِ بی قید و شرط ایشان هستیم و امیدواریم با توقف اینگونه حرکات اهانت آمیز توسط نیروهای امنیتی، از شدت فضای خفقان کنونی کاسته شود.

بدان که تا همیشه در کنار تو و خانواده شریف ات هستیم؛ هرچند با دستانی کوتاه شده در پشت میله های زندان.

گلرخ ایرایی و آتنا دائمی
یکشنبه ۲۵-۱۱-۹۵
بند زنان زندان اوین”

لازم به توضیح است در ساعات اولیه صبح ششم بهمن ماه، شهناز اکملی توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده کریم بیگی در این باره به گزارشگر هرانا گفته بود: “۵ الی ۶ مامور لباس شخصی با مراجعه به منزل خانم اکملی کلیه خانه را تفتیش کردند و تمامی وسایل مربوط به وی از جمله وسایل الکترونیکی-ارتباطی او را ضبط و با خود بردند.”

شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی یکی از جان باختگان در اعتراضات وقایع ششم دی ماه ۱۳۸۸ است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید