خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  علی آدینه زاده به دادسرای مشهد احضار شد

علی آدینه زاده به دادسرای مشهد احضار شد

خبرگزاری هرانا – علی آدینه زاده، پدر ابوالفضل آدینه زاده، نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای مشهد احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی آدینه زاده به دادسرای مشهد احضار شد.

بر اساس ابلاغیه ای که امروز سه شنبه نهم آبان، توسط شعبه ۹۰۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۹ مشهد صادر و به آقای آدینه زاده ابلاغ شده است، از وی خواسته شده که ظرف مدت پنج روز جهت اخذ آخرین دفاع در این شعبه حاضر شود.

علی آدینه زاده، مرضیه آدینه زاده پدر و خواهر ابولفضل آدینه زاده به همراه مادر و عموی این نوجوان جانباخته، پیشتر در آستانه روز تولد ابوالفضل در تاریخ بیست و ششم خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و به شهرستان های شیروان و بجنورد منتقل شدند.

نهایتا در تاریخ سی خردادماه، علی آدینه زاده، مرضیه آدینه زاده و گلدسته حسینی جهان آباد با تودیع وثیقه از زندان های بجنورد و شیروان آزاد شدند.

در تیر ماه سال جاری وکیل مدافع علی و مرضیه آدینه زاده، پدر و خواهر ابوالفضل آدینه زاده، اعلام کرد که علیه موکلانش در دادسرای مشهد پرونده قضایی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام”، تشکیل شده است.

ابوالفضل آدینه زاده، نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری اخیر در مشهد است که به گفته نزدیکان ابوالفضل، این نوجوان “در پی اصابت ۲۵ گلوله به شکم و سینه” جان خود را از دست داد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید