خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  سه تن از اعضای خانواده ابوالفضل آدینه زاده با تودیع وثیقه آزاد شدند

سه تن از اعضای خانواده ابوالفضل آدینه زاده با تودیع وثیقه آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه سی خردادماه، علی آدینه زاده، مرضیه آدینه زاده و گلدسته حسینی جهان آباد سه تن از اعضای خانوداه ابوالفضل آدینه زاده نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه از زندان های بجنورد و شیروان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه سی خردادماه ۱۴۰۲، علی و مرضیه آدینه زاده و گلدسته حسینی جهان آباد از زندان آزاد شدند.

خسرو علی کردی وکیل مدافع خانواده آدینه زاده اعلام کرد که آزادی این شهروندان با تودیع قرار وثیقه ملکی از زندان های بجنورد و شیروان صورت گرفته است.

علی آدینه زاده پدر ابوالفضل، مرضیه آدینه زاده خواهر و رضا آدینه زاده عموی وی روز جمعه بیست و ششم خردادماه توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت شدند. گلدسته حسینی جهان آباد مادر ابوالفضل آدینه زاده نیز ساعاتی بعد در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

پس از بازداشت، علی و رضا آدینه زاده به زندان شهرستان شیروان و مرضیه آدینه زاده و گلدسته حسینی جهان آباد به زندان شهرستان بجنورد منتقل شدند.

علی آدینه زاده پیشتر نیز توسط شعبه یکم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فاروج احضار شده بود.

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

ابوالفضل آدینه زاده، نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری اخیر در مشهد است که به گفته نزدیکان ابوالفضل، این نوجوان “در پی اصابت ۲۵ گلوله به شکم و سینه” جان خود را از دست داد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید