خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تداوم بازداشت و انتقال چهار تن از اعضای خانواده ابوالفضل آدینه زاده به شیروان و بجنورد

تداوم بازداشت و انتقال چهار تن از اعضای خانواده ابوالفضل آدینه زاده به شیروان و بجنورد

خبرگزاری هرانا – علی آدینه زاده، مرضیه آدینه زاده، گلدسته حسینی جهان آباد و رضا آدینه زاده، چهار تن از اعضای خانوداه ابوالفضل آدینه زاده نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، کماکان در بازداشت بسر میبرند. اخیرا علی و رضا آدینه زاده، پدر و عموی این نوجوان جانباخته به شهرستان شیروان و مرضیه آدینه زاده و گلدسته حسینی جهان آباد، خواهر و مادر وی، به شهرستان بجنورد منتقل شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی آدینه زاده، مرضیه آدینه زاده، گلدسته حسینی جهان آباد و رضا آدینه زاده چهار تن از اعضای خانوداه ابوالفضل آدینه، علیرغم گذشت سه روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

خسرو علیکردی، وکیل مدافع این شهروندان در گفتگو با هرانا اطلاع داد: “اخیرا علی و رضا آدینه زاده، پدر و عموی ابوالفضل آدینه زاده به شهرستان شیروان و مرضیه آدینه زاده و گلدسته حسینی جهان آباد، خواهر و مادر وی، به شهرستان بجنورد منتقل شده اند.”

همچنین به گفته آقای علیکردی، روز جمعه بیست و ششم خردادماه، چندتن از بستگان از جمله موسی آدینه زاده، عموی این نوجوان جانباخته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز گذشته آزاد شدند.

علی آدینه زاده، مرضیه آدینه زاده و رضا آدینه زاده، پیشتر روز جمعه بیست و ششم خرداد، در آستانه روز تولد ابوالفضل آدینه زاده همراه با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. گلدسته حسینی جهان آباد نیز ساعاتی بعد در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

علی آدینه زاده پیشتر نیز توسط شعبه یکم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فاروج احضار شده بود.

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان بازداشتی اطلاعی حاصل نشده است.

ابوالفضل آدینه زاده، نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری اخیر در مشهد است که به گفته نزدیکان ابوالفضل، این نوجوان “در پی اصابت ۲۵ گلوله به شکم و سینه” جان خود را از دست داد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید