خانه  > اصناف, اندیشه و بیان  >  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آریا جعفری و یلدا معیری برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آریا جعفری و یلدا معیری برگزار شد

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۱، جلسه های دادگاه آریا جعفری و یلدا معیری دو تن از اعضای انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی به صورت جداگانه برگزار شد‌.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، روز چهارشنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات انتسابی آریا جعفری و یلدا معیری، دو تن از اعضای انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دادگاه رسیدگی به اتهامات یلدا معیری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده است.

خانم معیری چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ و در ابتدای اعتراضات سراسری در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی، به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.

در ادامه این گزارش آمده است که با وجود برگزاری دادگاه، هنوز به وکیل وی اجازه دسترسی به جزئیات پرونده داده نشده است.

بعلاوه بر اساس گزارشی از انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی مورخ چهارشنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۱، آریا جعفری عکاس خبری و از اعضای این انجمن در دو جلسه دادگاهی شده است.

آریا جعفری از روزنامه نگاران ساکن اصفهان، روز یکشنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده بود.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید