خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ بازداشت دو شهروند در تهران

اعتراضات سراسری؛ بازداشت دو شهروند در تهران

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ۱۶ آذرماه، محمد شباهتی و زهرا جعفری از دانشجویان دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱، محمد شباهتی، فعال صنفی دانشجویی در تهران بازداشت شد.

بازداشت آقای شباهتی توسط نیروهای امنیتی در مقابل درب دانشگاه تهران صورت گرفته است.

محمد شباهتی، فعال صنفی دانشجویی و دانشجوی انسان شناسی دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه تهران پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه محکومیت و محرومیت از تحصیل داشته است.

از سوی دیگر، شورای صنفی دانشجویان کشور از بازداشت “زهرا جعفری، دانشجوی ارشد رفاه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران” خبر داد.

براساس این گزارش، بازداشت خانم جعفری امروز چهارشنبه ۱۶ آذرماه، توسط نیروهای امنیتی در دانشگاه تهران صورت گرفته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری، دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید