خانه  > کارگران  >  بیکاری ۵۰۰ کارگر در پی تعطیلی پتروشیمی اصفهان

بیکاری ۵۰۰ کارگر در پی تعطیلی پتروشیمی اصفهان

خبرگزاری هرانا – دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان نسبت به بیکاری بیش از ۵۰۰ کارگر پتروشیمی اصفهان در پی تعطیلی این کارخانه هشدار داد.

بنا به گزارش ایلنا، اصغر برشان با اعلام این خبر گفت: بیش از ۵۰۰ کارگر در پی تعطیلی کارخانه پتروشیمی اصفهان در شرف بیکاری قرار دارند.

او افزود: پتروشیمی اصفهان به دلیل فقدان نقدینگی دچار مشکل تامین مواد اولیه تولید از پالایشگاه اصفهان است و هم اکنون مسئولان این کارخانه به سبب کاهش تولیدات خود ناچار شده‌اند کارخانه را بطور موقت تعطیل کنند.

به گفته برشان پالایشگاه اصفهان مدعی است بدون دریافت پول قادر به تامین مواد اولیه پتروشیمی نیست و تنها در قبال دریافت پول حاضر است مواد اولیه تولید این کارخانه را تامین کند.

این فعال کارگری با بیان اینکه با افزایش تعطیلی‌ واحد‌های تولیدی تنها کارگران قربانی می‌شوند تصریح کرد: صاحبان سهام پتروشیمی به خاطر مسائل داخلی و نقل و انتقالات متاسفانه تا به حال بدهی خود را به پالایشگاه پرداخت نکرده‌اند.

برشان گفت: علاوه بر این مشکلات، عدم پرداخت معوقات مالی به واحد‌های بزرگی چون پالایشگاه، تبعاتی رادر خصوص بیکاری کارگران این مجموعه تولیدی بوجود خواهد آورد که بسیار نگران کننده است.

این فعال کارگری در اصفهان خواستار رفع مشکلات این واحد تولیدی توسط مسئولان کشوری و استانی شد و افزود: مسئولان می‌توانند با احیاء وراه اندازی مجدد این کارخانه نگرانی کارگران از بیکارشدن و عدم تامین معاش خانواده‌شان را کاهش داده و گام بزرگی را در زمینه ارتقاء صنعت تولیدی کشور بردارند.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

•    بند ۳ ماده ۲۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر کسی که کار می‌کند حق دارد مزد منصفانه و رضایت بخشی دریافت دارد که زندگی او و خانواده‌اش را موافق حیثیت و کرامت انسانی تأمین کند و در صورت لزوم با دیگر وسایل حمایت اجتماعی کامل شود.
•    بند ۱ ماده ۲۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر شخصی حق دارد کار کند، کار خود را آزادانه برگزیند، شرایط منصفانه و رضایت بخشی برای کار خواستار باشد و در برابر بی‌کاری حمایت شود.
•    بند ۱ ماده ۱۱ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی: حق‌ هر کس‌ به‌ داشتن‌ سطح‌ زندگی‌ کافی‌ برای‌ خود و خانواده‌اش‌ شامل‌ خوراک‌ ـ پوشاک‌ و مسکن‌ کافی‌ همچنین‌ بهبود مداوم‌ شرایط‌ زندگی‌ به‌ رسمیت‌ شناخته شود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید