خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  نامه سرگشاده مجموعه فعالان به کمپانی تیپمن؛ عملکرد حکومت ایران را محکوم کنید

نامه سرگشاده مجموعه فعالان به کمپانی تیپمن؛ عملکرد حکومت ایران را محکوم کنید

خبرگزاری هرانا – مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به کمپانی تیپمن اسپورتز از این شرکت خواست تا استفاده دولت ایران از تجهیزات ساخت این کمپانی در سرکوب اعتراضات ایران را محکوم کند. بنابر گزارشات و مستندات دریافتی این نهاد، نیروهای امنیتی و همینطور فراجا در ایران در مقابله با اعتراضات مردمی، بصورت گسترده ای از اسلحه های پینت بال ساخت این شرکت استفاده کرده اند.

متن کامل این نامه را در ادامه بخوانید:

 

به: کمپانی تیپمن اسپورتز، ایالت متحده آمریکا

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک سازمان غیر دولتی مستقر در ایالات متحده است که نقض حقوق بشر در ایران را نظارت و گزارش می کند. این تشکل این نامه را خطاب به شما (Tippmann Sports LLC) می نویسد تا به شما اطلاع دهد بر اساس اطلاعاتی که ما دریافت کرده ایم و سایر شواهد موجود، تجهیزات پینت بال تولیدی آن کمپانی (مخصوصاً اسلحه پینت بال مدل ۹۸) به طور گسترده توسط نیروهای امنیتی حکومت ایران در سرکوب معترضان غیرمسلح در این کشور استفاده می شود.

مردم ایران از حدود یک ماه پیش برای مطالبه حقوق انسانی و دموکراتیک خود به صورت گسترده ای به خیابان ها آمده اند. در مقابل، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تظاهرکنندگان غیرمسلح را با خشونت سرکوب کردند. صدها کشته و زخمی و هزاران نفر خودسرانه دستگیر شده اند. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از نقض جدی حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از جمله یگان های ویژه فراجا علیه معترضان غیرمسلح گزارش داده است. اقدامات ثبت شده توسط این نهاد و نهادهای مشابه حاکی از عملکرد قوای حکومتی در قتل، از طریق تیراندازی بی رویه، مجروح کردن، و دستگیری خودسرانه غیرنظامیان، از جمله کودکان و نوجوانان است.

همانطور که می دانید ایران تحت تحریم های شدید اقتصادی آمریکا و دیگر کشورها قرار دارد. در حالی که ما آگاه نیستیم و ادعای سوء نیت از جانب Tippmann Sports نداریم و به علاوه هیچ مدرکی که تایید کند دولت ایران مستقیماً این سلاح را از سازنده به دست آورده است نیافته ایم، دیدن این موضوع که تجهیزات شما که برای بازی و ورزش طراحی شده است، در خدمت نقض حقوق بشر قرار میگیرد باعث تاثر و تاسف ما شده است.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از Tippmann Sports می خواهد تا علنا ​​و قویاً استفاده حکومت ایران از تجهیزات ساخت این شرکت در سرکوب اعتراضات را محکوم کند و با اتخاذ این موضع در کنار مردمی که برای دموکراسی و حقوق بشر در کشورشان مبارزه می کنند قرار گیرد. علاوه بر این، ما از آن کمپانی درخواست می کنیم اقداماتی را در قراردادها و روش های فروش محصولات خود در نظر بگیرد تا از افتادن تجهیزات ساخت این کمپانی در دستان رژیم های سرکوبگری چون حکومت ایران پیشگیری کند.

 

کیوان رفیعی

مدیر مجموعه فعالان حقوق بشر (در ایران)

۲۵ اکتبر ۲۰۲۲

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید