خانه  > اصناف, اندیشه و بیان, کارگران  >  نامه سرگشاده خانواده ده فعال صنفی و کارگری بازداشتی در اعتراض به تداوم بازداشت آنها

نامه سرگشاده خانواده ده فعال صنفی و کارگری بازداشتی در اعتراض به تداوم بازداشت آنها

خبرگزاری هرانا – خانواده ده فعال صنفی و کارگری بازداشتی به نامهای جعفر ابراهیمی، آنیشا اسداللهی، رسول بداقی، محمد حبیبی، حسن سعیدی، رضا شهابی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، کیوان مهتدی و مسعود نیکخواه، با نوشتن نامه ای سرگشاده نسبت به تداوم بازداشت این افراد اعتراض کردند. آنها خواستار “توقف فوری پرونده‌سازی‌ های دروغین علیه آنها” و آزادی بی قید و شرط عزیزانشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، خانواده ده فعال صنفی و کارگری بازداشتی با نوشتن نامه ای سرگشاده، خواستار آزادی بی قید و شرط عزیزانشان شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: “جرم پاره‌های تن ما جز انسان‌دوستی و دفاع از ابتدایی‌ترین حقوق کارگران و فرهنگیان چیست؟ چرا عزیزان ما که به حق‌طلبی و دیگرخواهی زبانزد عام و خاص‌اند، باید طی سال‌های متمادی اینچنین آزار ببینند، زندانی شوند، با انفرادی شکنجه ببینند و هدف پرونده‌سازی‌های دروغین نهادهای اطلاعاتی و نمایش‌های شرم‌آور و غیرقانونی صدا و سیما قرار بگیرند؟”

متن این نامه عینا در پی می آید:

“چنان که پیش‌تر در خبرها آمده است، اردیبهشت ماه سال جاری، نیروهای امنیتی با یورش به منزل فرهنگیان و فعالان کارگری، بسیاری از آنان را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. این بازداشتی‌ها، از اعضای خانوادهٔ ما و پاره‌های تنمان بودند. به محض دستگیری عزیزان ما، شبکه‌های مختلف صدا و سیما با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، پرونده‌سازی علیه آنان را آغاز و انواع اتهامات را به ایشان وارد ساختند. تمام علائم، از همان ابتدا، نشان از تلاش عبث دستگاه‌های امنیتی برای فراهم کردن اسباب افترا و تهمت داشت. از همین رو، طی نزدیک به دوماه، اعضای خانوادهٔ ما را در بازداشت موقت نگاه داشته و با انفرادی و بازجویی‌های مکرر تحت فشار قرار داده‌اند. در کجای دنیا چند معلم و‌ کارگر زحمتکش و خوشنام را که هیچ جنایتی نکرده‌اند، در خیابان جوانان مردم را با گلوله نکشته‌اند، حق دیگران از زندگی را نزدیده‌اند، اختلاس نکرده‌اند، مال مردم را نخورده‌اند، سرمایه‌های عمومی را بالا نکشیده‌اند و خانه مردم را روی سرشان ویران نکرده‌اند، اینگونه آزار می‌دهند؟ جرم پاره‌های تن ما جز انسان‌دوستی و دفاع از ابتدایی‌ترین حقوق کارگران و فرهنگیان چیست؟ چرا عزیزان ما که به حق‌طلبی و دیگرخواهی زبانزد عام و خاص‌اند، باید طی سال‌های متمادی اینچنین آزار ببینند، زندانی شوند، با انفرادی شکنجه ببینند و هدف پرونده‌سازی‌های دروغین نهادهای اطلاعاتی و نمایش‌های شرم‌آور و غیرقانونی صدا و سیما قرار بگیرند؟

حال با گذشت حدود دوماه، نه تنها فشار بر عزیزان ما پایان نیافته، بلکه مسئولین زندان ملاقات ما با این عزیزان را نیز ممنوع کرده‌اند. طی روزهای اخیر، برخورد مسئولین قضایی پرونده با ما خانواده‌های بازداشتی‌ها، پر از اهمال و بی‌توجهی بوده است. در عین حال، ما را تهدید می‌کنند که در صورت سکوت نکردن، ماجرا پیچیده‌تر خواهد شد.

چرا دست از اذیت و آزار کارگران و معلمان و‌اعضای خانواده‌شان برنمی‌دارید؟ چرا این نمایش بی‌شرمانه را پایان نمی‌دهید. چرا نمی‌خواهید بفهمید که دیگر این دروغ‌ها خریداری ندارد؟

ما به عنوان اعضای خانواده بازداشت شدگان اخیر، خواستار توقف فوری پرونده‌سازی‌های دروغین علیه عزیزانمان و پایان یافتن بازجویی‌های مکرر و موهن و تهدیدآمیز آن‌ها هستیم. هیچ توجیهی برای برای تداوم بازداشت آنها وجود ندارد. تهدیدها و توهین‌های مقامات زندان و بازجوها در برخورد با بازداشتی‌ها و اعضای خانواده‌شان، مصداق بارز آزار و شکنجه‌ است و باید فوراً خاتمه بیابد. از تمام همکاران و همراهان و نهادهای مدافع حقوق کارگران و‌ معلمان در ایران و‌ جهان تقاضا داریم تا ضمن دفاع از حقوق اولیه و ابتدایی این عزیزان، از مقامات جمهوری اسلامی و مسئولان قضایی بخواهند تا فوراً آنان را آزاد کنند و بیش از این آن‌ها و‌ ما را عذاب ندهند. از رسانه‌های جمعی نیز درخواست داریم که دادخواهی و‌ مطالبهٔ ما خانواده‌های کارگران و معلمان بازداشتی را بدون معذوریت انعکاس دهند.

اسامی امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا، خانواده‌های ۱.جعفر ابراهیمی ۲.آنیشا اسداللهی ۳.رسول بداقی ۴.محمد حبیبی ۵.حسن سعیدی ۶.رضا شهابی ۷.اسکندر لطفی ۸.شعبان محمدی ۹.کیوان مهتدی ۱۰.مسعود نیکخواه

۷ تیر ۱۴۰۱

چاره زحمت کشان وحدت و تشکیلات”

جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و رسول بداقی، فعالین صنفی معلمان در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در ارتباط با تجمع اعتراضی معلمان بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شدند.

آنیشا اسداللهی و همسرش کیوان مهتدی فعالین کارگری، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافتند.

حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافت.

اسکندر لطفی، عضو بازداشتی هیات مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند دو-الف زندان اوین منتقل شد. همچنین شعبان محمدی و مسعود نیکخواه، دیگر فعالین صنفی معلمان که به همراه آقای لطفی در تاریخ مذکور بازداشت و ابتدا به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بودند، هم اکنون در زندان اوین بسر می برند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید