خانه  > slide, زندانیان  >  روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را آزاد کنید

روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را آزاد کنید

خبرگزاری هرانا – “سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان” طی بیانیه ای ضمن ابراز تأسف از استمرار نقض حقوق بشر در ایران و زندانی شدن روزنامه نگاران و فعالین مدنی، خواستار آزادی فوری تمام روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر زندانی شده است. متن کامل بیانیه را می توانید در ادامه بخوانید:

روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را آزاد کنید

با تداوم رویه دیرینه‌ی سلب آزادی ها در ایران، دستگیری و زندانی کردن فعالان مدنی، حقوق بشری و روزنامه نگاران ادامه دارد. در این راستا در چندماه اخیر شماری از اصحاب رسانه و مطبوعات از جمله حسن شیخ آقایی در کُردستان، عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی و افرادی دیگر  دستگیر و بازداشت شده اند.

در همان حال روزنامه نگار کُرد عدنان حسن پور از ده سال پیش و خسرو و مسعود کُرد پور قریب سه سال است محبوس و از حقوق و آزادیشان محروم گردیده اند. هم راستا با برخورد با روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر نیز از حبس و بازداشت و آزار مصون نبوده اند، به طوری که تعدادی از فعالین برجسته ی حقوق بشر از جمله خانم ها نرگس محمدی، بهاره هدایت و آقایان عبدالفتاح سلطانی، محمد صدیق کبودوند، محمد سیف زاده و فعال اجتماعی سعید مدنی و شمار دیگری از فعالان مدنی و اجتماعی از چندین سال پیش محبوس و زندانی شده اند که وضعیت سلامتی و یا بیماری برخی از آنها در آستانه مرز خطرناک و بسیار نگران کننده است. در همین رابطه خانم نرگس محمدی به دلیل وخامت بیماری نیاز شدید به مراقبتهای ویژه پزشکی در خارج از زندان دارد و آقای کبودوند نیز به علت نگه داشته شدن نزدیک به یک دهه در زندان به چندین بیماری صعب العلاج مبتلا گردیده است.

سازمان دفاع از حقوق بشر کُرد ستان ضمن ابراز تاسف از استمرار دیرپای نقض حقوق بشر در ایران، همراه با درخواست برای توقف روند بازداشت و برخورد با روزنامه نگاران و فعالان عرصه های مدنی و حقوق بشر و خواسته ی پایان دهی به نقض آزادی های بیان و مطبوعات و حقوق بشر، آزادی فوری تمامی روزنامه نگاران  و فعالان حقوق بشر زندانی از جمله عدنان حسن پور، خسرو کردپور، مسعود کردپور، عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی، نرگس محمدی، بهاره هدایت، عبدالفتاح سلطانی، محمد سیف زاده، سعید مدنی و محمد صدیق کبودوند را خواستار است.

تهران: ۱۹ آذر ۱۳۹۴/  ۱۰ دسامبر  ۲۰۱۵
سازمان دفاع از حقوق بشر کُرد ستان

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید