خانه  > زندانیان  >  اعتصاب غذای رضا شهابی بطور مشروط متوقف شد

اعتصاب غذای رضا شهابی بطور مشروط متوقف شد

خبرگزاری هرانا – سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از پایان مشروط اعتصاب غذای رضا شهابی، فعال کارگری که پنجاهمین روز اعتصاب خود را پشت سر می گذارد خبر داد. بر اساس اطلاعیه صادره از سوی این سندیکا، یک مقام ارشد امنیتی وعده رسیدگی به مطالبات آقای شهابی را داده است. مسئله ای که در تصمیم به توقف مشروط اعتصاب غذای این زندانی در کنار درخواست ها و نگرانی ها از وضعیت آقای شهابی موثر بوده است.

متن  کامل اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در این رابطه را در ادامه بخوانید؛

رضا شهابی راننده زحمتکش شرکت واحد که برای رساندن فریاد دادخواهی اش به گوش همگان و مسئولین مربوطه در مورد عدم رعایت بدیهی ترین حقوق انسانی اش از سوی دادستانی تهران و نیروهای امنیتی به ناچار اعتصاب غذا کرده بود، با توجه به اینکه مقام ارشد امنیتی به ایشان در حضور خانواده قول داده است در اسرع وقت به خواسته اش رسیدگی می شود، همچنین جهت پایان دادن به دل نگرانی های خانواده، همکاران، خواست سندیکای شرکت واحد و دیگر سندیکاها و تشکلات کارگری داخلی و بین المللی، فعالین کارگری، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و دوستدارانش در سراسر جهان در ساعت ۲۱ پنجم مهر ۱۳۹۶ اعلام کرد اعتصاب غذایش را بطور مشروط متوقف می کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حمایت کامل و همه جانبه از خواسته های آقای رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکا که برای آن پنجاه روز است اعتصاب غذا کرده و جانش را به خطر انداخته است اعلام می دارد.

علی رغم اینکه وضع جسمی این کارگر زندانی بسیار خطرناک است، و بنابر مشاهدات خانواده که در روز چهارشنبه پنج مهر با ایشان ملاقات داشتند، رضا به دلیل پنجاه روز اعتصاب غذا با وجود آسیب های شدید جسمی ناشی از زمان دستگیری و بازجویی که از طرف نیروهای امنیتی بر او وارد شده است نیاز مبرم به درمان فوری و بستری شدن در بیمارستان دارد، اعلام کرده است چنانچه به دادخواهی اش در بازه زمانی معقول رسیدگی نشود مجددا اعتصاب غذا خواهد کرد.

سندیکای کارگران شرکت واحد از همراهی و حمایت های سندیکاها و تشکلات کارگری داخلی و بین المللی، دانشجویان، بازنشستگان، معلمان و دوستداران سندیکا و رضا شهابی در مدت اعتصاب غذا قدردانی می کند و خواستار تدام حمایت هایشان برای نجات جان این کارگر ستم دیده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید