خانه  > زندانیان  >  در نهمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی، سندیکای شرکت واحد، قوه قضاییه را مسئول حفظ سلامتی او میداند

در نهمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی، سندیکای شرکت واحد، قوه قضاییه را مسئول حفظ سلامتی او میداند

خبرگزاری هرانا – سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با صدور بیانیه ای ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رضا شهابی، فعال کارگری زندانی که در اعتصاب غذا به سر می برد، قوه قضاییه را مسئول حفظ سلامتی آقای شهابی دانست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بیانیه ای به مناسبت نهمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی صادر کرده است که عینا در ادامه می آید:

رضا شهابی کارگر زندانی عضو سندیکای واحد در آستانه نهمین روز اعتصاب غذا است. رضا شهابی، چهارشنبه هجده مرداد از بدو ورود به زندان رجایی شهر پس از اینکه واحد اجرای احکام زندان به ایشان ابلاغ کرد که کلیه مرخصی های پزشکی اش غیبت محسوب شده و محکومیت زندان وی ۹۶۸ روز ادامه می یابد در اعتراض به این اقدام غیر قانونی مسئولین قضایی و امنیتی اعتصاب غذا کرده است. خواسته وی با توجه به اتمام پایان دوره محکومیت، آزادی بی قید و شرط از زندان می باشد. به دلیل عدم دسترسی به تلفن تا ملاقاتِ روز چهارشنبه ۲۵ مرداد خانواده و سندیکا از اعتصاب غذای ایشان بی اطلاع بوده است.

این کارگر زندانی به دلیل صدمات جسمی ناشی از برخورد خشن ماموران امنیتی در حین دستگیری و بازجویی در دو مرحله تحت عمل جراحی از ناحیه گردن و کمر قرار گرفت. و بدلیل عدم تحمل حبس، مرخصی پزشکی ایشان از سوی پزشکی قانونی مرحله به مرحله تا پایان حبس مورد تایید قرار گرفت. با این وجود دادستانی با سوءاستفاده از وثیقه ای که پیشتر برای آمدن به مرخصی از ایشان گرفته بود به بهانه باقی ماندن سه ماه از محکومیت حبس با تهدید به ضبط ملک وثیقه گذار شهابی را به زندان فراخواند. اقدام غیر قانونی دادستانی در فراخواندن شهابی به زندان در حالی صورت گرفته است که وی پس از ورود به زندان نامه آزادی اش به تاریخ ۹۴/۶/۲۴ را در پرونده دیده است. افزایش فشار بر این کارگر زندانی تا جایی پیش رفته که اجرای احکام زندان به وی ابلاغ نموده است که تمامی مدت مرخصی پزشکی غیبت محسوب شده است. و باید ۹۶۸ روز در زندان بماند و بلافاصله دیگر حکم زندان ایشان (شهابی در حین گذراندن دوره محکومیت پنج ساله مجددا به دادگاه فراخوانده شد و بسیار ناعادلانه محکوم به یک سال زندان گردید) نیز اجرا می شود.

خانواده رضا اعلام کرده که وی به سالن ۱۰ زندان گوهردشت که محل نگهداری زندانیان سیاسی می باشد منتقل شده است این بند فاقد هر گونه امکانات اولیه زندگی است و زندانیان امکان هوا خوری ندارند و حتی در این گرمای طاقت فرسا کولر و یخچال برای آنان فراهم نیست. علیرغم اتمام دوره محکومیت، بازگرداندن مجدد رضا شهابی به زندان در جهت اعمال فشار بر کارگران شرکت واحد برای جلوگیری از تداوم عدالت خواهی و عدم پیگیری خواسته های قانونی شان می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مسئولیت حفظ سلامت رضا شهابی را متوجه قوه قضائیه می داند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این کارگر زحمت کش و لغو کلیه احکام قضایی علیه اعضای سندیکا و دیگر کارگران و فعالین کارگری می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید