خانه  > کارگران  >  اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا: رضا شهابی نباید به زندان باز گردانده شود

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا: رضا شهابی نباید به زندان باز گردانده شود

خبرگزاری هرانا ـ اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا (کیوپی) با بیش از ششصد هزار عضو با صدور بیانیه ای خواستار عدم بازگرداندن رضا شهابی به زندان شده است. این اتحادیه در قسمتی از بیانیه خود می گوید “ما نگرانی جدی خود را نسبت به تلاش جدید اطلاعات و قوه قضایه ایران برای بازگرداندن اجباری رضا شهابی به زندان اعلام می داریم.”

ترجمه متن کامل این بانیه را به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران بخوانید؛

جناب سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران

جناب حسن روحانی، رئیس جمهور

رضا شهابی نباید به زندان باز گردانده شود

بدین وسیله به نمایندگی از سوی ۶۴۳۰۰۰ عضو اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا (کیوپی) ما نگرانی جدی خود را نسبت به تلاش جدید اطلاعات و قوه قضایه ایران برای بازگرداندن اجباری رضا شهابی به زندان اعلام می داریم.

رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در ژوئن سال ۲۰۱۰ به دلیل فعالیت های سندیکایی ناعادلانه دستگیر شد. او در زمان دستگیری مشغول رانندگی بود و در برابر چشم مسافران بطور خشونت آمیز مورد حمله قرار گرفت و سپس در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس شد.

آقای شهابی در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است اما هر لحظه در خطر دستگیری مجدد و باز گرداندن به زندان برای تحمل مابقی حکم شش سال زندان بسر می برد (به ادعای مقامات حکومتی او باید سه ماه زندان دیگر را تحمل کند). آقای  شهابی بعد از  گذراندن ۱۹ ماه در سلول انفرادی، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به شش سال زندان و  پنج سال ممنوعیت از فعالیت های سندیکایی  و پرداخت هفت میلیون تومان جریمه محکوم شد.  آقای شهابی به دلیل تحمل فشار های جسمی و شکنجه در جریان چندین نوبت بازجویی، از دررفتگی مهره های گردن و کمر رنج می برد و دوبار مورد عمل جراحی قرار گرفته است. ایشان بعد از تحمل ۵ سال زندان، مشمول مرخصی استعلاجی  قرار گرفت.  با توجه به بیماری های جدی آقای شهابی، زندانی شدن ایشان باعث خواهد شد سلامتی اش در معرض خطر قرار گیرد.
وثیقه گذار آقای شهابی نیز مورد تهدید قرار گرفته که چنانچه آقای شهابی به زندان باز نگردد خانه اش مصادره خواهد شد.

بازگرداندن رضا شهابی به زندان نشانه دیگری خواهد بود از تداوم نقض کنوانسیون های بین المللی و زیر پا نهادن حقوق انسانی. ما خواهان پایان بخشیدن به آزار و اذیت رضا شهابی و لغو احکام زندان علیه ایشان و آزادی  فوری و بدون قید و شرط او هستیم.  ما همچنین از مقامات دولت ایران می خواهیم که به آزار و اذیت و تعقیب فعالین کارگری در ایران خاتمه دهند و همه اتهامات علیه دیگر اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه از جمله احکام صادره علیه ابراهیم مددی و داوود رضوی را لغو کنند.

با احترام

مارک هانکوک ،ریاست کشوری

چارلیز فلوری، دبیر و خزانه دار کشوری

رونوشت به :

دبیر کل شورای عالی حقوق بشر (ایران)

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (ایران)

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

بخش بین المللی کنگره کار کانادا

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید