خانه  > slide, زندانیان  >  نامه بابک دادبخش از زندان اردبیل؛ “تسلیم به رای قاضی ناحق شده ام”

نامه بابک دادبخش از زندان اردبیل؛ “تسلیم به رای قاضی ناحق شده ام”

خبرگزاری هرانا – بابک دادبخش که دوران محکومیت ۱۶ ساله خود را در زندان اردبیل سپری می‌کند طی نامه ای به شرح روند قضایی پرونده خود پرداخته است. وی در بخشی از این نامه خطاب به ریاست قوه قضاییه و رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشته است، ” من بابک دادبخش یک شهروند عادی در زندان اردبیل هستم که قربانی پرونده سازی پلیس شده ام و تحت شکنجه قرار گرفته ام. محاکمه من یک دقیقه بیشتر طول نکشیده و من تسلیم به رای قاضی ناحق شده ام”. این زندانی که از بیماری رنج می‌برد علیرغم موافقت مسئولان زندان اردبیل، کماکان از اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بابک دادبخش که دوران محکومیت ۱۶ ساله خود را در زندان اردبیل سپری می‌کند طی نامه ای به شرح روند قضایی پرونده خود پرداخته است.

وی در بخشی از این نامه خطاب به ریاست قوه قضاییه و رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشته است، ” من بابک دادبخش یک شهروند عادی در زندان اردبیل هستم که قربانی پرونده سازی پلیس شده ام و تحت شکنجه قرار گرفته ام. محاکمه من یک دقیقه بیشتر طول نکشیده و من تسلیم به رای قاضی ناحق شده ام”. این زندانی که از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد علیرغم موافقت مسئولان زندان اردبیل، کماکان با اعزام به مرخصی درمانی او مخالفت می‌شود.

متن این نامه، که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، در ادامه می آید:

” قسامه

ریاست قوه قضاییه، رهبر انقلاب ایران، مراجع تقلید قم، هواداران سلام فرمانده، منم بابک دادبخش یک شهروند عادی در زندان اردبیل.

محضر شما عرض میکنم قسم به تمام مقدسات، من نه شرور هستم، نه سارق مسلح و نه جنایتکار بالفطره، من قربانی پلیس فاسد هستم.

ای کسانی که سلام فرمانده را تبلیغ و تمجید میکنید قسم به اسم اعظم خدا که من یک اسلحه باز و ترقه فروش بیشتر نیستم که قربانی پرونده سازی پلیس شده ام و شکنجه شده ام. از بیماری اعصاب و روانم سواستفاده شده و بیشتر از یک دقیقه دادگاه ندیده ام. یک دقیقه بیشتر وکیل نداشته ام، قاضی هم یک آخوند به نام مقیسه است که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران آنقدر ذهنش مسموم شده بود نسبت به پرونده، که مرا یک دقیقه محاکمه نکرد. وکیل تسخیری ام هم یک دقیقه بیشتر با من حرف نزد.

ظلم خط به خط پرونده ام را گرفته. تا حدی که تسلیم به رای قاضی ناحق شدم در حالیکه در دیوانه خانه بستری بودم.

امیدوارم مخاطبان صدای تظلم خواهی من را بشنوند و نسبت به قسامه فوق اقدام نمایند.”

بابک دادبخش، در آبان ۹۷ توسط ماموران پلیس امنیت تهران بازداشت و به وزارت اطلاعات تحویل داده شد. این زندانی در ایام بازداشت شرایط متفاوتی را در بازداشتگاه‌های مختلف از جمله بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین و زندان تهران بزرگ سپری کرده است. او همچنین برای مدتی در بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) نگهداری شده است. وی نهایتا در ۲۷ بهمن‌ماه ۹۷ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد اما به دلیل شرایط نامناسب جسمی و روحی ابتدا به بند بیماران اعصاب و روان و صعب العلاج این زندان و مدتی بعد به سالن ۱۰ بند ۴ این زندان که به سالن زندانیان سیاسی معروف است، منتقل شد.

آقای دادبخش بهمن‌ماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تجمیع احکام از بابت اتهاماتی از جمله حمل و نگهداری سلاح و مهمات به ۴۳ حال حبس تعزیری محکوم شد. که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تسلیم به رای ۱۶ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود. وی همچنین از اتهامات “محاربه، افساد فی الارض و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” تبرئه شده است.

این زندانی در اسفند سال ۱۴۰۰ و پس از ۲ سال از زمان صدور حکم موفق به رویت دادنامه شد. وی پیشتر نیز بارها به روند قضایی پرونده خود اعتراض کرده بود.

بنا به تشخیص بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) در سال ۹۸ وی به بیماری MDD، اختلال دو قطبی با علائم سایکوتیک مبتلاست با این حال پس از ۲۱ روز نگهداری در این بخش و علیرغم تائید پزشکی قانونی کرج مبنی بر نیاز به درمان و بستری مجددا به زندان رجایی شهر کرج بازگشت.

بابک دادبخش در اردیبهشت ۹۸ طی نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضاییه، ضمن تشریح شرایط زندگی و بازداشت خود، اتهامات مطروحه را واهی و ساختگی خوانده و خواهان رسیدگی این مقام قضایی به پرونده‌اش و پایان بی عدالتی شده است. در تاریخ ۵ خردادماه نیز خواهر بابک دادبخش طی نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه، به شرح وضعیت زیستی برادرش خصوصا وضعیت سلامت روان وی پرداخته و معتقد است که وی نه محارب بلکه انسانی منزوی بوده که در خلوت خود دلخوشی‌هایی نیز داشته است و با توجه به اینکه مصداق اتهامات مطروحه در موردش وجود ندارد، بی گناه است. وی در تاریخ ۲۵ خردادماه نیز با نگارش نامه‌ای خطاب به دخترش درد دل کرده و وضعیت زیستی و دلایلی که نهایتا وی را به شرایط کنونی سوق داده است، را شرح می داده بود.

بابک دادبخش حدودا ۴۱ ساله، متولد و اهل اردبیل است او که متاهل و پدر دو فرزند بود طی سانحه ای همسر و یکی از فرزندانش را از دست داده است. وی پیش از این نیز در سالهای ۸۶ تا ۸۸ در زندان اوین تحمل حبس کرده بود که با غیبت در زمان مرخصی کماکان با پرونده باز روبرو است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید