خانه  > زندانیان  >  نامه سیامک نمازی به ابراهیم رییسی در اعتراض به شرایط ناعادلانه علیه وی

نامه سیامک نمازی به ابراهیم رییسی در اعتراض به شرایط ناعادلانه علیه وی

خبرگزاری هرانا – سیامک نمازی شهروند ایرانی – آمریکایی زندانی در اوین با انتشار نامه ای خطاب به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه ضمن اشاره شرایط دوران بازداشت و روند غیر منصفانه محاکمه وی خواهان ملاقات با رییس قوه قضاییه و اعطای مرخصی شد. وی در بخشی از نامه نوشته “در حضور در دادگاه از صحبت و مشورت با وکیلم منع شدم و قبل از محاکمه نیز یک سال پشت درهای بسته و در یک اتاق محبوس بودم و حتی از داشتن قلم و کاغذ برای تهیه دفاعیه محروم بودم ماه‌ها بعد در حالی در دادگاه تجدید نظر حاضر شدم که دادنامه هرگز برایم قرائت نشد و از محتوای آن اطلاعی نداشتم”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از روزنامه قانون، سیامک نمازی شهروند ایرانی – آمریکایی زندانی در اوین با انتشار نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه ضمن اشاره به شرایط دوران بازداشت و روند غیر منصفانه محاکمه‌اش، خواهان اعطای مرخصی به وی شد.

وی در این نامه با اشاره به اینکه در دادگاه انقلاب بنا بر ادعاهای کذب و غیر مستند به ناحق از بابت اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده نوشته است: “در حضور در دادگاه از صحبت و مشورت با وکیلم منع شدم و قبل از محاکمه نیز یک سال پشت درهای بسته و در یک اتاق محبوس بودم و حتی از داشتن قلم و کاغذ برای تهیه دفاعیه محروم بودم ماه‌ها بعد در حالی در دادگاه تجدید نظر حاضر شدم که دادنامه هرگز برایم قرائت نشد و از محتوای آن اطلاعی نداشتم”.

نمازی همچنین در بخشی از این نامه نوشته است که فعالیت های وی برای مبارزه با تحریم دارو، بازگشت نخبگان و ارتقای وجهه ایران با برداشتی اشتباه جرم تلقی شده است.

وی در ادامه این نامه با اشاره به اتهامات مطروحه گفته است: بنده در سن ۴۴ سالگی بازداشت شدم و دادگاه مصر است که از ۱۴ سالگی در راستای براندازی نظام در حال شبکه سازی بوده‌ام و این واقعیت که من کلا سه دهه در ایران زندگی نکرده‌ام تاثیری بر این نظر غیر مستند نگذاشته است.

آقای نمازی با بیان اینکه فعالیت های وی محتوای مجرمانه نداشته نوشته است “چرا این اتهامات به صدها حضار دیگر بخصوص مسئولان و دیپلمات‌های ارشد کشور که در کنفرانس های بنده حضور داشتند مطرح نگردیده”.

ا‌ین شهروند ایرانی – آمریکایی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیانی که با اتهامات مشابه وی محکوم شده‌اند و یا “از ما بهترها” و “آقازاده‌ها” پس از گذراندن بخشی از محکومیت به مرخصی اعزام شدند آورده است “به چه دلیل با وجود سپری کردن حدود نیمی از حکم بدون حتی یک روز مرخصی، بنده باز هم اینگونه مورد بی مهری و تبعیض قرار می‌گیرم” و از ملاقات محروم مانده‌ام.

وی در انتها از رئیس قوه قضاییه خواسته است که “با توجه به وضعیت نامناسب روحی و جسمی اینجانب و نیاز پدر و مادر بیمار و کهن سالم به بنده در این این ایام شیوع کرونا” با درخواست مرخصی موافقت شده و ترتیب ملاقات او با رئیس قوه قضاییه داده شود.

سیامک نمازی پیش از این نیز در بهمن ماه سال گذشته با انتشار نامه ای خطاب به ابراهیم رئیسی خواستار احترام به حقوق زندانیان امنیتی و اعطای مرخصی شده بود.

گفتنی است که سیامک نمازی، در مهرماه ۱۳۹۴، در جریان سفری به ایران بازداشت شده بود. پدر او محمدباقر نمازی از مقامات سابق یونیسف و استاندار خوزستان در پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران بود. او که برای پیگیری وضعیت فرزندش به تهران رفته بود نیز در اسفند ۱۳۹۴ بازداشت شد. هر دوی آنها سپس در دادگاه به اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” به ۱۰ سال زندان محکوم شدند که در حال حاضر در حال طی کردن آن هستند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید