خانه  > زندانیان  >  نامه سیامک نمازی به ابراهیم رییسی؛ به حقوق زندانیان امنیتی احترام بگذارید

نامه سیامک نمازی به ابراهیم رییسی؛ به حقوق زندانیان امنیتی احترام بگذارید

خبرگزاری هرانا – سیامک نمازی شهروند ایرانی – آمریکایی زندانی در اوین با انتشار نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه خواستار رعایت بدون تبعیض حقوق زندانیان از جمله زندانیان امنیتی سیاسی شد. او با اشاره به عدم اعزامش به مرخصی در حالی که بیش از یک سوم از دوران محکومیت خود را سپری کرده، خواستار موافقت با درخواست مرخصی اش شد. وی همچنین از ابراهیم رییسی خواسته است به تخریب و آزار خانواده اش پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از روزنامه قانون، روز جمعه ۱۸ بهمن ماه ۹۸، سیامک نمازی شهروند ایرانی – آمریکایی با انتشار نامه ای خطاب به ابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه، خواستار موافقت با درخواست مرخصی‌اش شد.

در قسمتی از این نامه آمده است: “در طول مدت حبسم شاهد اعطای انواع عفوها، آزادی‌های مشروط و مرخصی‌ها به افراد خاص، حتی قبل از رسیدن موعد قانونی آن بوده‌ام لذا آرزو می‌کنم بنده هم مانند سایرین از حداقل حقوق زندانیان که همان استفاده از مرخصی پس از سپری کردن بیش از یک سوم حبس است، بهره‌مند شوم”.

نمازی همچنین در اعتراض به کارشکنی های انجام شده در خصوص اعطای مرخصی به وی، نوشته است: “در عوض بعد از حدود یک سال تکرار درخواست‌ها، اول شهریور امسال یعنی بیش از ۵ ماه پیش به من گفته می‌شود که سرانجام با مرخصی‌ام موافقت شده است ولی بعد از تودیع وثیقه‌ای که دادیار مشخص کرده بود بدون هیچ توضیحی رقم وثیقه را بیش از سه برابر می‌کنند و بازهم بعد از اینکه به کمک بستگانم این وثیقه نامتعارف نیز تامین می‌شود دوباره بدون هیچ توضیحی، از اعطای مرخصی‌ام ممانعت می‌‌شود”.

متن این نامه در ادامه می‌آید:

“ریاست قوه قضاییه، ابراهیم رئیسی

با سلام

اینجانب سیامک نمازی که صادقانه به بی‌گناهی‌ام معتقدم، متهم به عنوان مجرمانه‌ای فاقد رویه واحد قضایی یعنی “همکاری با دولت متخاصم” آمریکا علیه جمهوری اسلامی هستم و در دادگاه‌های قاضی صلواتی طی روند دادرسی غیرمنصفانه و با سلب بسیاری از حقوق اساسی‌ام به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده‌ام و این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر نیز قطعیت یافت.

هم اکنون بیش از ۴ سال است که به گناهی ناکرده در حال تحمل کیفر هستم و برای احقاق حقم با توکل به خدا در چارچوب قوانین کشور عزیزمان تلاش می‌کنم.

در طول مدت حبسم شاهد اعطای انواع عفوها، آزادی‌های مشروط و مرخصی‌ها به افراد خاص، حتی قبل از رسیدن موعد قانونی آن بوده‌ام لذا آرزو می‌کنم بنده هم مانند سایرین از حداقل حقوق زندانیان که همان استفاده از مرخصی پس از سپری کردن بیش از یک سوم حبس است، بهره‌مند شوم.

پس از چهار سال و چهار ماه حبس بی‌وقفه و رعایت کامل همه قوانین و نشان دادن حسن رفتار (به تایید کلیه مسئولان زندان)، حداقل خواسته بنده این است که به چند هفته مرخصی که به آن محقم، بروم. این مدت زمان جهت ترمیم وضعیت نامناسب روحی و جسمی خود و همچنین رسیدگی به روند درمان پدر ۸۴ ساله مریضم که در شرایط خطرناکی قرار دارند، لازم است.

در عوض بعد از حدود یک سال تکرار درخواست‌ها، اول شهریور امسال یعنی بیش از ۵ ماه پیش به من گفته می‌شود که سرانجام با مرخصی‌ام موافقت شده است ولی بعد از تودیع وثیقه‌ای که دادیار مشخص کرده بود بدون هیچ توضیحی رقم وثیقه را بیش از سه برابر می‌کنند و بازهم بعد از اینکه به کمک بستگانم این وثیقه نامتعارف نیز تامین می‌شود دوباره بدون هیچ توضیحی، از اعطای مرخصی‌ام ممانعت می‌‌شود.

این در حالی است که در طول این مدت، شاهد اعطای مرخصی به برادر یکی از مقامات عالی کشور فقط بعد از چند ساعت حضور این فرد در زندان بوده‌ام.

در آخر خواهشمندم دستور فرمایید از تخریب من و خانواده‌ام دست بردارند و همچنین به قانونی که شامل حال زندانیان امنیتی می‌شود احترام گذاشته و شامل حال اینجانب بشود”.

گفتنی است که سیامک نمازی، در مهرماه ۱۳۹۴، در جریان سفری به ایران بازداشت شده بود. پدر او محمدباقر نمازی از مقامات سابق یونیسف و استاندار خوزستان در پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران بود. او که برای پیگیری وضعیت فرزندش به تهران رفته بود نیز در اسفند ۱۳۹۴ بازداشت شد. هر دوی آنها سپس در دادگاه به اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” به ۱۰ سال زندان محکوم شدند که در حال حاضر در حال طی کردن آن هستند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید