خانه  > slide, زندانیان  >  نامه چهار زندانی سیاسی ندامتگاه مرکزی کرج به آیت الله خامنه ای؛ در زندان های شما جرم و جنایت بیداد می کند

نامه چهار زندانی سیاسی ندامتگاه مرکزی کرج به آیت الله خامنه ای؛ در زندان های شما جرم و جنایت بیداد می کند

خبرگزاری هرانا – چهار تن از زندانیان سیاسی ندامتگاه مرکزی کرج در نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی به تشریح وضعیت زندانیان در زندان های جمهوری اسلامی از جمله محل نگهداری خود پرداخته اند. در این نامه با اشاره به شرایط غیر انسانی حاکم در زندان ها از رفتارهای دور از شان با این زندانیان سخن گفته شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،امیر علی مرادی، مهدی فراحی شاندیز، علیرضا برزگر و محمد ریاضت، چهار تن از زندانیان سیاسی ندامتگاه مرکزی کرج خطاب به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نامه ای نوشتند و به شرح انتقادآمیز مشکلات زندانیان پرداختند.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، در ادامه می آید:

سید علی خامنه ای، رهبر خود خوانده جهان اسلام؛

بیا بنشین تا برایت بگویم، از شرح حال ما زندانیان سیاسی محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج که در جنب زندان قزل حصار به سر می بریم.

در عجبیم میان جهان اسلامی که شما رهبر آن هستید! چرا رعایت حقوق بشر در زندان های ایران در پایین ترین سطح اجرا می شود؟ مگر نه اینکه شما مدعی هستید که اسلام دین رافت و مهربانی است؟ اینجا در زندان های جمهوری اسلامی به محض ورود لباس های زندانی را در می آورند، تمام بدن، تمام اعضا و جوارح او را بازرسی می کنند و دو روز در قرنطینه نگهش می دارند تا مدفوعش را تفتیش کنند، مبادا مواد مخدر و دیگر اقلام ممنوعه را وارد زندان کند.

اما وقتی وارد سالن های زندان می شوی، می بینی مواد مخدر و اقلام ممنوعه به وفور یافت می شود. اینجا در زندان های شما جرم و جنایت هم بیداد می کند. اینجا در زندان های جمهوری اسلامی رابطه جنسی با همجنس با رضایت یا بدون آن، آشکار و خارج از تصور است. اینجا زندان شماست، نُطُق بکشی ناگاه سردی جسمی تیز را بر بدنت احساس می کنی و خون سرخ و گرمت شوکی وصف ناپذیر در روانت ایجاد می کند. اینجا در زندان های جمهوری اسلامی جمعیت سه برابر ظرفیت است که بدیهی ترین امکانات، حتی یک اتاق و تخت نیز از زندانیان دریغ می شود. اینجا ما روزها در هواخوری روی یک پتوی کثیف و شبها در کریدور سالن روی یک موکت کثیف تر گذران زندگی می کنیم. تابستان از فرط گرما و بی آبی و زمستان از شدت سرما زجر می کشیم.

نظافت در زندان شما در پایین ترین حد ممکنش است. به علاوه کیفیت غذا به حدی پایین است که اکثر زندانیان به علت نظافت پایین و غذای نامطلوب به بیماری های گوناگون دچار می شوند.

از دیگر شکنجه های اینجا وجود شپش و ساس است، حشراتی که خون از زندانیان می مکند، همچون نظام شما. همه چیز اینجا دهشتناک و پلید است.

فقط نمی دانیم این سربازان بدنام امام زمان در وزارت اطلاعات که در خصوصی ترین امور شهروندان کنکاش می کنند، چرا بصورت نامحسوس به زندان های شما سر نمی زنند؟ شاید این تهمت های ناروا را از ساحت حضرتعالی پاک کنند.

چه بسیار زندانیان سیاسی و عقیدتی که در ۴۰ ساله عمر نظام شما از کمی و کاستی ها نوشتند و گفتند، اما افاقه نکرد. ما نیز در ندامتگاه مرکزی کرج در هم صدایی با همان عزیزان می گوییم و می نویسیم، رعایت نکردن حقوق بشر نه درست است و نه راهش. مخصوصاً برای شما که مدعی حکومت عدل الهی هستید!

محمد ریاضت  / امیر علی مرادی / مهدی فراحی شاندیز / علیرضا برزگر؛

ندامتگاه مرکزی کرج / شهریورماه ۱۳۹۸″.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید