خانه  > slide, زندانیان  >  نامه صادق قیصری، درویش زندانی در زندان تهران بزرگ به رئیس قوه قضاییه

نامه صادق قیصری، درویش زندانی در زندان تهران بزرگ به رئیس قوه قضاییه

خبرگزاری هرانا – صادق قیصری درویش محبوس در زندان تهران بزرگ که در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم بازداشت و به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در مطبوعات و ۲ سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شده است نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته است. وی در این نامه با اشاره به نقض حقوق شهروندان و زندانیان سیاسی از عملکرد قوه قضاییه انتقاد کرده است. آقای قیصری با یادآوری اظهارات سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر “نبود زندانی سیاسی در ایران”، می گوید که “قوه قضاییه در جمهوری اسلامی برای سرکوب، ظلم و پایمال کردن حقوق مردم” تاسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸، صادق قیصری، درویش زندانی در زندان تهران بزرگ نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته است.

متن کامل این نامه که نسخه ای از آن جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است در ادامه می آید:

“آقای رئیسی اصلا معنای حقوق را می‌فهمید و مصادیق حقوق فردی_اجتماعی را می‌شناسید که شده‌اید رئیس عدالت خانه دولت؟

آقای رئیسی؛ دستور داده‌اید که رئیس زندان مخوف تهران بزرگ مشهور به فشافویه به خاطر ماله‌کشی روی قتل یکی از زندانیان سیاسی عوض شود. رئیس زندان فشافویه که خودتان می‌دانید نه سر پیاز بود نه ته پیاز.

به یاد دارید شعار نسل انقلابی خودتان که در ناامیدی محض فریاد می‌زدید «ما میگیم … نمی خوایم پالون …. عوض میشه»، محض اطلاع عرض کنم که برای ما زندانیان هیچ چیز عوض نشده همان طور که با نشستن شما بر کرسی ریاست قوه قضاییه علیرغم ژست عوام گرایانه‌تان چیزی عوض نشده و بر همان پاشنه خونین سابق می چرخد.

غرض از این نوشتار، پاسخ‌گویی به سخنان هتاکانه سخنگوی شماست. سخنگوی قوه قضاییه مطلبی بر ضد زندانیان سیاسی، عقیدتی-اجتماعی گفته که در جمهوری اسلامی زندانی سیاسی وجود ندارد و کسانی که در خیابان پاسداران دستگیر شده‌اند زندانی سیاسی نیستند.

سخنگوی شما معلم را ضد امنیتی می‌داند، درویش را اغتشاشگر و قاتل می‌خواند و معترض اجتماعی را توهین کننده به ساحت پیامبر معرفی می‌کند. صد بارک الله به سخنگوی شما که در سرخاب بر جذام کشیدن تبحری یکتا و بی‌نظیر دارد. اگر ما بخواهیم از منظر و تحلیل ایشان به رفتار شما انقلابیون در سال‌های منتهی به انقلاب ۵۷ نگاه کنیم هیچ یک از شما زندانی سیاسی نبوده‌اید بلکه اغتشاشگر بوده‌اید زیرا اتوبوس و بانک آتش می‌زدید، معترض اجتماعی نبودید و به دستگاه حاکمه اعتراض نداشتید بلکه یک عده خود فروخته و وطن فروش بودید که آب بر آسیابان دشمنان ایران می‌ریختید به واسطه اعتراض‌ها، تظاهرات و تجمعاتتان در خیابان‌ها و به آتش کشیدن سینماها و تخریب بانک‌ها نه یک انقلابی که خائن به وطن و بر هم زننده نظم عمومی و تخریب کننده اموال عمومی بوده‌اید. از این منظر دستگاه امنیتی و قضایی پهلوی در حق شما کم کاری کرد و باید در زندانی مانند زندان فشافویه نگه‌تان می‌داشت تا گوشت و اسخوان‌تان بپوسد. شرح توهین‌های سخنگوی‌تان را می‌توانید در روزنامه حکومتی ایران بخوانید.

لازم به یادآوری است که علت به وجود آمدن قوه قضاییه و عدالت خانه ملت صیانت و دفاع از حقوق فردی و اجتماعی شهروندان است و وظیفه ای جز صیانت و حفاظت از جان، مال، ناموس و اعتقادات شخصی افراد در مقابل تعرض و دست اندازی و خودسری‌ها را ندارد. اصلا وجود قوه قضاییه برای چیست؟ حال آنکه مهم‌ترین کار خود را انجام نمی‌دهد، آیا قوه قضاییه فقط به درد زندانی کردن امثال من می‌خورد.

این که بی گناهانی همچون من در زندانیم دو علت دارد:

اول – قوه قضاییه در جمهوری اسلامی برای سرکوب، ظلم و پایمال کردن حقوق مردم درست شده است و علت دوم بر می‌گردد به شما و امثال شما که از حقوق چیزی نمی‌دانید نه تنها از حقوق و وظایف الحاقی و انسانی خویش بی‌خبرید بلکه با استناد به فتواها و نسخه‌های جعلی و من‌درآوردی از اسلام و با راهبرد و سیاست ظلم و جور امنیت جان مال و مکان های آئینی ما و امنیت روانی اجتماعی اقلیت‌ها را بر هم می‌زنید و باعث می‌شوید افراد و جمعیت‌ها برای دفاع از جان مال و اعتقادات خود در مقابل نیروهای ضد امنیتی و ظالم شما راساً قیام کنند.

سخنگوی شما در همان مطالب کذایی ادامه داده کسانی که در خیابان پاسداران دستگیر شده‌اند قاتل مامورین نیروی انتظامی‌اند. اول این که شاید به درستی نمی‌دانید که چه کار کردید و این باورهایی که در ذهن‌تان رسوب کرده اجازه نمی‌دهند که درست فکر کنید. قاتل مامورین یگان ویژه باورهای شهادت طلبانه‌ای‌ست که شما در ذهن‌شان کرده‌اید.

این مامورین سپاهی و یگان ویژه بودند که با اسلحه‌های جنگی به سوی ما تیراندازی می‌کردند و پس از دستگیری با قمه و چاقو سر و تن ما را می‌دریدند و از ضرب و شتم زنان باردار و بچه‌ها دریغ نکردند. صد بارک الله به شما آقای رئیسی به ظلم و جورتان ادامه بدهید. مثل ساواک و شاه و دستگاه قضایی پهلوی نباشید و از سبعیت و جنایت در حق زندانیان امروز خودداری نکنید. زیرا به محضی که فتیله ظلم را پایین بدهید نو خورشید آزادی از روزنه‌های تنگ و تاریک زندان به درون می‌آید و خانه را روشن می‌کند.

صحبت بسیار است ولی چرا یک بار به گورستان تاریخ نظر نمی‌کنید و از سرنوشت ظالمان و جنایت کاران درس نمی‌گیرید که چگونه مورد لعن و نفرینند.

باقی بقای ظلم شما مرگ بر زندانی درود بر ستمگر

صادق قیصری درویش دانشجوی زندانی/ زندان فشافویه/ ۳۱ تیرماه ۹۸

در ارتباط با نویسنده نامه گفتنی است، صادق قیصری دانشجوی سابق دانشگاه شهید بهشتی است که در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، روز درگیری دراویش گنابادی و نیروی انتظامی در خیابان پاسداران بازداشت شد.

وی در تیرماه سال گذشته طی تماسی با خانواده خود گفته بود که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۷ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در مطبوعات و ۲ سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید