خانه  > slide, زندانیان  >  مهلت دو روزه امیرحسین محمدی فر برای مسئولان قضایی و امنیتی؛ در صورت عدم تحقق مطالباتم اعتصاب خواهم کرد

مهلت دو روزه امیرحسین محمدی فر برای مسئولان قضایی و امنیتی؛ در صورت عدم تحقق مطالباتم اعتصاب خواهم کرد

خبرگزاری هرانا – امیرحسین محمدی فر، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه و سردبیر نشریه گام، طی روز جاری در نامه ای از زندان اوین خطاب به محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و باقری، رئیس اندرزگاه ۴ زندان اوین خواستار رسیدگی پزشکی به وضعیت سلامتی ساناز اله یاری و همچنین تبدیل قرار بازداشت خود و همسرش به قرار وثیقه شد. وی در این نامه اعلام کرده است که اگر تا تاریخ ۱۳ تیرماه مطالبات وی محقق نشود دست به اعتصاب غذا خواهد زد و عواقب این اقدام نیز مستقیماً متوجه مسئولان امنیتی و قضایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸ طی نامه‌ای اعلام کرد که در صورت تداوم بی توجهی به مطالباتش تا دو روز دیگر، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

در بخشی از این نامه می‌خوانیم: “از آنجایی که من و ساناز الهیاری دوبار برای خواسته‌های خود ناچار به امساک از خوردن غذای جامد شدیم و اکنون با عوارض جسمی حاصل از آن مواجهیم؛ خواستار این هستیم که برای پیگیری درمان بخصوص در مورد وضعیت ساناز الهیاری به این برخورد فراقانونی در خصوص تبدیل نکردن قرار بازداشت به وثیقه پایان داده و امکان آزادی تا زمان قطعی شدن حکم را فراهم سازید”.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

“ریاست شعبه بیست و هشت دادگاه انقلاب؛ آقای مقیسه

ریاست اندرزگاه ۴ اوین، آقای باقری

نزدیک به شش ماه از بازداشت موقت من و همسرم ساناز الهیاری می‌گذرد و بیش از ۵ ماه است که مراحل بازجویی و تحقیقات تمام شده و ما علیرغم صدور قرار وثیقه همچنان در بازداشت موقت هستیم. در این مدت،چه اقداماتی که از طریق خانواده‌ها انجام شده و چه مکاتباتی که خود و ساناز الهیاری انجام دادیم؛ هیچ پاسخ روشنی در پی نداشته و ما در بلاتکلیفی هستیم. لذا نکاتی را برای تصریح وضعیت خود و همسرم بیان داشته و انتظار دارم اقدامات قانونی متناسب هرچه زودتر اعمال شود.

۱_ لازم می‌دانم ابتدا بر بیگناهی متهمین این پرونده تاکید و اعلام کنم حمایت از کارگرانی که به رانت و فساد و تضییع حقوق خود اعتراض کردند مطابق هیچ قانونی مصداق عمل مجرمانه نیست و نیز این اتهامات منتسب هنوز در هیچ دادگاهی اثبات نشده.

۲_ از آنجایی که من و ساناز الهیاری دوبار برای خواسته‌های خود ناچار به امساک از خوردن غذای جامد شدیم و اکنون با عوارض جسمی حاصل از آن مواجهیم؛ خواستار این هستیم که برای پیگیری درمان بخصوص در مورد وضعیت ساناز الهیاری به این برخورد فراقانونی در خصوص تبدیل نکردن قرار بازداشت به وثیقه پایان داده و امکان آزادی تا زمان قطعی شدن حکم را فراهم سازید.

۳_ من و همسرم ساناز الهیاری همزمان بازداشت شدیم و این مسئله باعث مشکلات زیادی در زندگی شخصی‌مان از جمله اخراج از کار، قطع بیمه، کرایه‌ی معوقه مسکن، اقساط عقب افتاده چندین وام و… شده است. این بازداشت مصائب زیادی را بر خانواده‌های ما نیز تحمیل کرده است. نظر به این شرایط خواسته قبل را مجددا تکرار کرده و برای سامان دادن به مسائلی از این دست خواستار آزادی هر چه زودتر خود و همسرم هستم.

۴_ چنانچه تا تاریخ پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۸ هیچ اقدام مشخصی در این رابطه صورت نگیرد؛ برای دفاع از حقوق خود و ساناز الهیاری در اعتراض به برخورد‌هایی با منشایی بالاتر از قانون؛ از تنها ابزاری که در دست دارم استفاده کرده و دست به امساک از خوردن غذای جامد خواهم زد و بدیهی‌ست که تبعات این اعتصاب مستقیما متوجه مسئولان امنیتی و قضایی‌ست.

امیرحسین محمدی‌فر

سه شنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸ / زندان اوین”.

امیرحسین محمدی فر و ساناز اله یاری در تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و علیرغم گذشت نزدیک به ۵ ماه کماکان در زندان اوین نگهداری می‌شوند. در اردیبهشت ماه سال جاری امیرحسین محمدی فر از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ و ساناز اله یاری به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

بازداشت ساناز اله یاری در حالی ادامه دارد که شرایط جسمی او به دلیل ابتلا به بیماری نامشخصی که باعث کاهش وزن، ضعف جسمی و لرزش شدید اندام ها شده است نگران کننده است. وی همچنین در دستگاه گوارشی نیز دچار مشکل جدی شده و از درد شدید معده رنج می برد.

اوایل خردادماه پرونده هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه به نام‌های “اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فر، ساناز اله یاری، علی نجاتی و عسل محمدی” پس از جلسه دفاع آخر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه ۹۸، امیر امیرقلی، ساناز اله یاری، امیرحسین محمدی فر و اسماعیل بخشی به صورت جداگانه جهت ابلاغ کیفرخواست به  شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل شده و به زندان اوین بازگردانده شدند. در این جلسه اتهامات “عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام”، “اجتماع و تبانی”، “تبلیغ علیه نظام” و “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” علیه متهمین مطرح شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید