خانه  > slide, زندانیان  >  نامه حمزه درویش در خصوص نقض حقوق و بدرفتاری با زندانیان سنی مذهب

نامه حمزه درویش در خصوص نقض حقوق و بدرفتاری با زندانیان سنی مذهب

خبرگزاری هرانا – حمزه درویش، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج به همراه توحید قریشی دیگر زندانی محبوس در این زندان در پی یورش ماموران گارد ویژه زندان مورد ضرب و شتم جدی قرار گرفت و علیرغم آسیب دیدگی برای دو هفته تحت شرایط سخت در سلول انفرادی نگهداری شد. حمزه درویش که در تاریخ ۱ اسفندماه به بند بازگردانده شده است با نگارش نامه ای سرگشاده از تضییع حقوقی گفته است که بر زندانیان روا داشته می شود. او با نگارش این نامه سعی کرده رفتارهای غیرقانونی و سلیقه ای مسئولان زندان را شرح دهد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمزه درویش، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج، با نگارش نامه ای سرگشاده به روند تضییع حقوقی که علیه وی و دیگر زندانیان اندرزگاه ۷ این زندان روا داشته می شود پرداخته است.

این زندانی که در جریان یورش ماموران گارد ویژه زندان به همراه زندانیان دیگر این بند مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به همراه توحید قریشی دیگر زندانی محبوس در این بند برای مدت ۱۵ روز تحت شرایط سخت در سلول انفرادی نگهداری شده بود در ابتدای این نامه که نسخه ای از آن در اختیار هرانا قرار گرفته است، این اقدام مسئولین زندان را به دستور غلامرضا ضیایی رئیس زندان رجایی شهر دانسته است. حمزه درویش مدعی است این ضرب و شتم و برخورد با آنان به دلیل فشاری است که از سمت رئیس دادگاه انقلاب به رئیس زندان جهت اجبار به حضور زندانیان احضار شده در دادگاه وارد شده است.

آقای درویش در بخشی از نامه خود در ارتباط با وزیری، نماینده دادستان تهران گفته است که علیرغم پیگیری های مکرر در ارتباط با حمله گارد ویژه به زندانیان سنی مذهب و ضرب و شتم حمزه درویش در دفتر رئیس زندان، سکوت کرده است، آقای درویش این رفتار وی را نشانه همراهی او در نقض حقوق زندانیان دانسته است.

حمزه درویش، در انتهای این نامه از محمد گودرز، رئیس اندرزگاه ۷ نام برده و گفته است در دوران ریاست وی زندانیان مختلف حتی زندانیان جدید الورود توسط این فرد به بهانه‌های مختلف مورد ضرب و شتم و بدرفتاری قرار می‌گیرند. به گفته این زندانی، محمد گودرز، از زمان حضور در این اندرزگاه سعی در اختلاف افکنی بین زندانیان داشته و از آنها به طرق مختلف سوء استفاده مالی می‌کند.

لازم به یادآوری است در پی حمله خشونت آمیز نیروهای گارد زندان رجایی شهر کرج در تاریخ ۱۷ بهمن ماه به سالن محل نگهداری زندانیان سنی مذهب و مضروب کردن آنان، دستکم ۸ تن از این زندانیان به سلول انفرادی منتقل شده بودند. این اقدام به بهانه امتناع توحید قریشی، از حضور در جلسه دادگاه و حمایت سایر زندانیان از تصمیم او صورت گرفته است. دلیل امتناع این زندانی از حضور در جلسه دادگاه عدم رعایت فاصله زمانی قانونی میان تاریخ احضار با تاریخ جلسه دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل خود بوده است.

از این میان ۶ تن علیرغم آسیب دیدگی ناشی از ضرب و شتم و بدون رسیدگی پزشکی روز اول به بند بازگردانده شده ولی حمزه درویش و توحید قریشی پس از انتقال به سلول انفرادی در اعتراض به رفتار خشونت آمیز مسئولین زندان دست به اعتصاب غذا زده بودند.

حمزه درویش و توحید قریشی در تاریخ ۱ اسفند ماه از سلول های انفرادی به سالن محل نگهداری زندانیان سنی مذهب بازگردانده شده و پس از ۱۵ روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند. با این حال در ارتباط با آسیب دیدگی این افراد هیچ رسیدگی صورت نگرفته است.

هرانا پیش تر در گزارشی مفصل به معرفی چهره های ناقض حقوق بشر در زندان رجایی شهر کرج پرداخته بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید