خانه  > زندانیان, سایر گروهها  >  پیام تسلیت جمعی از زنان زندانی بند زنان زندان اوین خطاب به عبدالفتاح سلطانی و معصومه دهقان

پیام تسلیت جمعی از زنان زندانی بند زنان زندان اوین خطاب به عبدالفتاح سلطانی و معصومه دهقان

خبرگزاری هرانا – نرگس محمدی، نسرین ستوده، آتنا دائمی، مریم اکبری منفرد، گلرخ ابراهیمی ایرایی، آزیتا رفیع زاده، نازنین زاغری، نگین قدمیان، سیما کیانی، نه زن زندانی سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان اوین، در پیامی خطاب به عبدالفتاح سلطانی و معصومه دهقان، درگذشت فرزند جوانشان را به آنان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر، متن پیام نه زن زندانی سیاسی و عقیدتی در بند زنان زندان اوین خطاب به آقای سلطانی و خانم دهقان به شرح زیر است:

جناب آقای عبدالفتاح سلطانی‌ و سرکار خانم دهقان

خبر ناگوار درگذشت دختر عزیزتان را در کنج زندان شنیدیم، و از شنیدن این خبر سوزناک متأثر شدیم.

تحمل این رنج ‌در هشتمین سال حبس، برای شما پدر داغدار، یکی از پایدارترین مدافعان حقوق بشر و یکی از دلسوزترین شخصیت‌های ملی این سرزمین و برای شما مادر پرمهر و یاری‌رسان جامعه مدنی در ایران، آسان نخواهد بود.

ما نیز در کنار ملت ایران قدر و منزلت این رنج‌ها و محرومیت‌ها را می‌دانیم و برای شما و فرزندانتان طلب صبر و خیر نموده و خواهان آزادی شما از زندان هستیم.

مریم اکبری منفرد، گلرخ ابراهیمی ایرایی، آزیتا رفیع زاده، نازنین زاغری، نسرین ستوده، نگین قدمیان، سیما کیانی، آتنا دائمی و نرگس محمدی.

لازم به یادآو.ری است که عبدالفتاح سلطانی زندانی محبوس در زندان اوین، در پی درگذشت ناگهانی دخترش هما سلطانی که شب ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۷ در اثر ایست قلبی از دنیا رفته است، به مرخصی اعزام و جهت شرکت در مراسم فرزندش به منزل بازگشت.

هما سلطانی فرزند ۲۷ ساله دختر عبدالفتاح سلطانی، در اثر ایست قلبی درگذشت.

همچنین سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای در واکنش به مرگ دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر با اشاره به فعالیت‌های حقوق بشری که موجب شده این وکیل ۸ سال را به دور از خانواده در زندان سپری کند، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط عبدالفتاح سلطانی و تمام مدافعان حقوق بشر شد.

روز یکشبه ۱۴ مردادماه نیز سعید دهقان وکیل مدافع عبدالفتاح سلطانی وکیل و فعال حقوق بشر در نامه‌ای به رییس جمهور با بیان اینکه دستگیری موکلش به دلیل برخوردهای سیاسی افرادی همچون سعید مرتضوی، بوده است از حسن روحانی خواست، قانون از جمله در رابطه با آزادی مشروط در مورد موکلش رعایت شود.

عبدالفتاح سلطانی که هفتمین سال حبس خود را در زندان اوین پشت سر می‌گذارد، به بیماری‌های مختلف از جمله «بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشار خون» مبتلا شده است. از سوی دیگر، با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت شده و علیرغم گذشت چندین سال، هنوز به درخواست اعاده دادرسی او توجهی نشده است.

آقای سلطانی از وکلای مدافع حقوق بشر ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و به دلیل پذیرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۸ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر  به ۱۳سال حبس تقلیل یافت سپس با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴ حکم ۱۳ سال حبس تعزیری وی به ۱۰ سال کاهش یافت. همچنین محرومیت وی از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.

وی در طی دوران حبس به دلیل شرایط نامناسب زندان، سوء تغذیه و عدم دسترسی به آب شرب مناسب دچار شکستگی دندان و کم خونی، فشارهای عصبی و بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشار خون شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید