خانه  > slide, اعدام, زندانیان  >  نامه ۲۸ تن از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگار برای لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی

نامه ۲۸ تن از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگار برای لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی

خبرگزاری هرانا – بیست و هشت تن از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگار با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای خواهان لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رامین حسین پناهی زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج است که در تاریخ ۲۶ دی‌ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی محاکمه و به اعدام محکوم شد، حکم اعدام این زندانی سیاسی اواخر فروردین‌ماه سال جاری توسط دیوان عالی کشور نیز تائید شد.

حسین احمدی نیاز وکیل مدافع رامین حسین پناهی طی روزهای گذشته از رد درخواست اعاده دادرسی این زندانی محکوم به اعدام خبر داده بود.

اکنون بیست‌ و هشت تن از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگار با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای خواهان لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی شدند.

در ادامه، متن کامل این نامه را که نسخه ای از آن در اختیار هرانا قرار گرفته است عیناً بخوانید:

حضرت آیت الله خامنه ای

رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام و دعای خیر

احتراما به استحضار می‌رساند، در آستانه‌ی عید فطرت‌های پاک، عید پاکیزگی انسان‌ها و عید موفقیت در انفاق و اخلاص قرار داریم. بنا شده در این روز به موجب یک ماه بندگی حق اعتراف به بندگی ادا کنیم و به آمرزش از گناهان با توصل به حضرت حق به پذیرش توبه امیدوار باشیم.

علی ایحال در این عید شریف و سعید مناطق کردنشین ایران اسلامی که مرجع فرهنگ، هنر و دینداری هستند از حضرتعالی به عنوان رهبر جمهوری اسلامی درخواست رسیدگی توام با رأفت و بردباری در مورد پرونده ی رامین حسین پناهی، یکی از شهروندان استان کردستان که به اتهام بغی در زندان مرکزی سنندج در انتظار اجرای حکم اعدام قرار دارد، را دارند. چون طرف اتهام بغی موضوع ماده ٢٨٧ قانون مجازات اسلامی حکومت است و حسب رویه ی مرسوم در صدر حکومت اسلامی، رهبر حق دستور رسیدگی توأم با بردباری و صعه‌ی صدر و مدارا و عفو در برخورد با متهمین این اتهام را دارد کما اینکه حضرت علی (ع) در جنگ جمل یا صفین در برخورد با فرمانده‌ی باغی، چنین رفتاری را در پیش گرفتند؛ لذا اکنون نیز شهروندان و مردم استان کردستان از حضرتعالی درخواست چنین برخوردی نسبت به پرونده رامین حسین پناهی را دارند چرا که ایشان شایسته اعدام نیست بلکه مستحق برخورداری از بردباری و مدارا و رأفت است.

بلاشک دستور نیک حضرتعالی در این عید اخلاص و گذشت، موجبات شادی پدر و مادر فرتوت و سالمند ایشان و مردمان شریف این مناطق را فراهم آورد و از طرفی این مصلحت اندیشی حضرتعالی باعث شعف و پیروزی امت اسلامی و موجب تقویت روحیه برادری و برابری بین شهروندان ایران اسلامی گردد.

خشونت و ناامنی همواره موجبات پدیداری توسعه نیافتگی و فلاکت منطقه شده است لذا از آن مقام عالی استدعای صدور دستور شایسته مبنی بر پذیرش رسیدگی مجدد و عفو رامین حسین پناهی را دارد.

١- حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان
٢- دکتر محمود علیزاده طباطبایی وکیل پایه یک دادگستری
٣- عبدالله سهرابی، نماینده ادوار
۵- دکتر سید معروف صمدی، نماینده ادوار
۶- حاصل داسه، نماینده ادوار
٧- سید مسعود حسینی، نماینده ادوار
٨- هاشم حسین پناهی، فعال مدنی
٩- اجلال قوامی، روزنامه نگار
١٠- حسین احمدی نیاز، وکیل پایه یک دادگستری
١١-اسماعیل مفتی زاده، فعال مدنی
١٢- دکتر نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری
١٣-عطا قادری، روزنامه نگار و فعال مدنی
١۴-هادی ادب، فعال مدنی
١۵- حامد فرازی، فعال مدنی
١۶-دکتر خالد توکلی، فعال مدنی
١٧-محمد نجفی، وکیل پایه یک دادگستری
١٨-دکتر علی نظری
١٩- عثمان مزین، وکیل پایه یک دادگستری
٢٠-عبدالله جهان بین، وکیل پایه یک دادگستری
٢١-فرزاد بنی بشر، وکیل پایه یک دادگستری
٢٢-دکتر مقصود اعظمی، نماینده ادوار
٢٣- رحمان بهمنش، نماینده ادوار
٢۴-جهانشا عبدهو، مدیر انجمن قصر شیرینی های مرکز
٢۵-دنیا رضایی، وکیل پایه یک دادگستری
٢۶-محمود محمودی، شاعر و روزنامه نگار
٢٧-مصلح قربانی، وکیل پایه یک دادگستری
٢٨-مسعود شمس نژاد، وکیل پایه یک دادگستری

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید