خانه  > اندیشه و بیان, زندانیان  >  نامه سرگشاده خانواده عماد الدین ملازهی؛ وزارت اطلاعات از آزادی فرزندمان ممانعت می‌کند

نامه سرگشاده خانواده عماد الدین ملازهی؛ وزارت اطلاعات از آزادی فرزندمان ممانعت می‌کند

خبرگزاری هرانا – از وضعیت عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی زندان سراوان که در تاریخ ۲۳ اسفندماه از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، اطلاعی در دست نیست. خانواده این زندانی با نگارش نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه نگرانی خود را از وضعیت فرزندشان ابراز کرده‌اند. در قسمتی از این نامه آمده است “عناصری از وزارت اطلاعات با فشار بر ما و او سعی دارد عماد را در زندان نگه دارند و این انصاف نیست”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بی خبری از وضعیت عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی زندان سراوان که در روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۹۶ از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده بود کماکان ادامه دارد.

خانواده این زندانی سیاسی با نگارش نامه سرگشاده به رئیس قوه قضائیه نگرانی خود را از وضعیت فرزندشان را ابراز کرده‌اند.

در این نامه خانواده آقای ملازهی تاکید می‌کنند که از زمان انتقال وی هیچ تماس تلفنی از جانب فرزندشان صورت نگرفته است.

در قسمتی از این نامه آمده است “عناصری از وزارت اطلاعات با فشار بر ما و او سعی دارد عماد را در زندان نگه دارند و این انصاف نیست”.

متن کامل این نامه به نقل از کمپین فعالین بلوچ در پی می‌آید:

ریاست محترم قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور

السلام علیکم و رحمه الله

به استحضار می رساند که عمادالدین ملازهی فرزند عبدالمجید متولد ۱۳۶۳ زندانی کنونی در زندان سراوان که در انتظار تبرئه از اتهامات از سوی دادگاه تجدید نظر استان است از روز چهارشنبه ۲۳ اسفند به طور ناگهانی از زندان سراوان به مکان نامعلومی منتقل شده است و ما هیچ خبری از وضعیت وی نداریم و این موضوع به شدت ما را نگران کرده است. مسئولان زندان بر خلاف قانون نه به ما و نه به هیچ کس دیگر در مورد وی اطلاع رسانی نکردند. حتی اجازه تماس تلفنی به عماد داده نشده.

علت نگرانی ما این است که ایرج نوربخش رئیس زندان عماد را تهدید کرده که با او برخورد می کند و به جایی منتقلش می کند که آرزوی مرگ کند و همینطور عناصری از وزارت اطلاعات پشت ماجرا هستند و هر بار به شیوه ای او را اذیت و آزار می کنند. تا کنون دو بار پسرم از اتهامات تبرئه شده است و هیچ چیزی در پرونده اش وجود ندارد، اما هر بار که تبرئه می شود مجددا با فشار افرادی با نفوذ و نا مشخص قاضی را عوض می کنند و بار دیگر پرونده را به جریان می اندازند و سعی دارند که هر طور مانده او را در زندان نگه دارند. اخر چرا؟ چرا وقتی بحث عدالت در کشور می شود دست هایی در جلو چشمان قوه قضائیه بی عدالتی و دهن کجی می کنند؟ آن عناصر تندرو وزارت اطلاعات خودشان هم نمیداند چه اتهاماتی به عماد بزند که به وی بچسپد چون وی یکی از فرزندان شریف ایران است. و برای تحقیق موضوع به شهر و روستا و همه جا بروید و از همه کس در موردش تحقیق کنید، مطلقا گواهی بر برائت و خوبی او می دهند اما عناصری از وزارت اطلاعات با فشار بر ما و او سعی دارد عماد را در زندان نگه دارند و این انصاف نیست.

تا کنون دو بار از اتهاماتش تبرئه شده است اما چرا هر بار قاضی ها را عوض می کنند و چرا هر بار سعی دارند مجددا پرونده را با اتهام و پرونده سازی جدید به جریان بندازند و زندگی او را نابود کنند؟ چه عناصری پشت ماجرا هستند؟! خواهش می کنم سازمان بازرسی کل کشور این موضوع را رسیدگی کند، قوه قضائیه این موضوع را در دست بررسی قرار دهد، سازمان ضد اطلاعات وارد ماجرا شود. در این شرایط بد منطقه ای و با وجود این اعتراضات رو به رشد فقر و معیشتی و فساد در ادارات ایران موضوع فرزندمان باعث بغرنج تر شدن اعتراضات می شود و سبب لطمه خوردن نظام می گردد چون همگان بر بی گناهیش یقین دارند.

لذا دستور بفرماید که سازمان بازرسی کل کشور ماموران خود را به طور خاص برای بررسی چرایی مفقود الاثر شدن فرزندم و همچنین بررسی دست های برخی عناصر وزارت اطلاعات در پرونده اش وارد میدان کنند تا با آشکار شدن اصل ماجرا و کشف کینه های فردی برخی ماموران وزارت اطلاعات هم خدا و هم مردم را در این زمینه راضی کنید.

با احترام

خانواده عماد الدین ملازهی

لازم به توضیح است، عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی سابق بلوچ در یکم آذرماه سال ۱۳۹۵ به همراه هم پرونده اش حافظ یعقوب جهاندیده، در سراوان بازداشت و پس از چند روز ، از زندان سراوان به وزارت اطلاعات زاهدان منتقل و در این مدت تحت شکنجه قرار گرفته و از وی اعترافات اجباری در مقابل دوربین اخذ شده است.

دادگاه اول عمادالدین ملازهی به همراه هم پرونده خود یعقوب جهانی (جهاندیده) که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در زندان هستند در تاریخ ۲۴ اسفند ۹۵ بدون داشتن وکیل و به صورت غیر علنی در دادگاه انقلاب سراوان برگزار شده بود که طی آن برای عماد الدین ملازهی حکم ۱۵ سال زندان، و برای یعقوب جهانی نیز حکم ۱۰ سال زندان صادر شد، این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال تقلیل پیدا کرد اما پس از اعتراض مجدد به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

این دو زندانی سیاسی  مدتی پیش به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” در جلسه‌ای که در روز ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری در دادگاه انقلاب شهرستان سراوان به ریاست قاضی “صابر صادقی مهرزاد” برگزار شد به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

این دو زندانی در حالی به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند که این حکم پیش از این یک بار توسط دادگاه تجدیدنظر غیر موجه و باطل اعلام شده بود، اما با فشار وزارت اطلاعات و تغییر قاضی، مجددا برای وی و آقای جهانی هم پرونده‌ی ایشان حکم زندان صادر شده است.

این زندانی اتهامات را رد کرده و با اعتراض به حکم صادره مجددا در انتظار رای دادگاه تجدیدنظر به سر می‌برد.

بر اساس گفته خود زندانی “نامبرده پیش از بازداشت هدف ترور ماموران امنیتی قرار گرفته بود که از آن جان سالم به در برد.”

پیش‌تر عماد الدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ در نامه‌ای به قوه قضائیه خواهان رسیدگی به “اعمال قدرت شخصی و غیرقانونی دادستان سراوان” در پرونده خود شده بود، وی در بخشی از نامه خود نوشته بود “دادستان سراوان در برابر دویست نفر زندانی با چهره‌ای بسیار برافروخته و با صدای بلند گفته: اگر حکم آزادی شما از زاهدان و تهران هم بیاید من به آن عمل نمی‌کنم و شما را در زندان نگه خواهم داشت.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید