خانه  > زندانیان  >  شکایتنامه عماد الدین ملازهی از رفتار فراقانونی دادستان سراوان با وی

شکایتنامه عماد الدین ملازهی از رفتار فراقانونی دادستان سراوان با وی

خبرگزاری هرانا – عماد الدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ در نامه ای به قوه قضائیه خواهان رسیدگی به “اعمال قدرت شخصی و غیرقانونی دادستان سراوان” در پرونده خود شده است. وی در بخشی از نامه خود نوشته است “دادستان سراوان در برابر دویست نفر زندانی با چهره ای بسیار بر افروخته و صدای بلند گفته: اگر حکم آزادی شما از زاهدان و تهران هم بیاید من به آن عمل نمی کنم و شما را در زندان نگه خواهم داشت.”

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ طی نامه ای به صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به اعمال نفوذ عباس عزیزی دادستان سراوان در پرونده وی شده است.

این زندانی سیاسی در بخشی از نامه خود نوشته است: “دادستان سراوان در برابر دویست نفر زندانی با چهره ای بسیار بر افروخته و صدای بلند گفته: اگر حکم آزادی شما از زاهدان و تهران هم بیاید من به آن عمل نمی کنم و شما را در زندان نگه خواهم داشت”

وی افزود: “هیچ اتهام اثبات شده ای ندارد و دادگاه تجدید نظر استان هم رای به عدم صلاحیت حکم دادگاه و آزادی من داده و حتی قرار وثیقه برای من توسط طروقی بازپرس پرونده صادر شده اما اقای عباس عزیزی دادستان سراوان با صدور وثیقه و آزادی من مخالفت کردند و هر ماه برای بنده بازداشت موقت صادر میکنند و حتی به دستور وی و صرفا بخاطر اعتراض به عملکرد غیر قانونی ایشان مدت طولانی بدون هیچ دلیلی به قرنطینه فرستاده شدم”.

این زندانی همچنین نوشت: “آیا خدا را خوش میاید که صرفا بخاطر اینکه دادستات از من خوشش نمی آید و با من کینه شخصی دارد در زندان بمانم و رنج ببرم؟ من بیمار هستم و حتی اجازه معالجه برای من داده نمی شود”.

عماد الدین ملازهی و حافظ یعقوب جهانی در تاریخ دوشنبه ۱ آذر ۹۵، پس از حمله و تیراندازی ماموران لباس شخصی به خودرو آنها و کشته شدن خلیل جهانی برادر کوچکتر یعقوب جهانی بازداشت شدند.

این دو زندانی متهم به “اقدام علیه امنیت ملی” شدند و روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۵ بدون داشتن وکیل و غیر علنی در دادگاه انقلاب سراوان به ۱۵ سال زندان برای عماد الدین ملازهی و ۱۰ سال برای یعقوب جهانی محکوم شدند. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۰ سال تقلیل پیدا کرد اما پس از اعتراض مجدد دادگاه تجدید نظر استان بخاطر نبود دلایل قانع کننده رای به عدم صلاحیت حکم داد.

این زندانیان می گویند: “پس از مدتی برای آزادی آنها توسط قاضی طروقی قرار وثیقه صادر شد اما در مرحله نهایی با فشار وزارت اطلاعات, دادستان سراوان اقدام به ابطال وثیقه کرده و برای آنها بازداشت موقت صادر کرده است”.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید