خانه  > سایر گروهها  >  نامه اعتراضی فاطمه کروبی به وزیر اطلاعات در خصوص پلمپ مرکز فرهنگی مذهبی در زادگاهشان

نامه اعتراضی فاطمه کروبی به وزیر اطلاعات در خصوص پلمپ مرکز فرهنگی مذهبی در زادگاهشان

خبرگزاری هرانا – فاطمه کروبی، نماینده سابق مجلس و همسر مهدی کروبی در نامه ای به وزیر اطلاعات گفته است نیروهای امنیتی مانع از فعالیت مجتمع خیریه و مذهبی او در شهر الیگودرز شده‌اند، خانم کروبی از وی خواست نسبت به رفع پلمپ مرکز فرهنگی مذهبی مذکور اقدام نماید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سحام، این مرکز به همت خانم فاطمه کروبی در سال های اخیر و با هدف ارتقاء سطح علمی و آموزشی فرزندان بدون سرپرست در الیگودرز و نیز فعالیت های مذهبی راه اندازی شده بود.

در سال ۱۳۹۴ این مرکز فرهنگی مذهبی با هماهنگی امام جمعه آن شهر، توسط نیروهای امنیتی و با دستور قضایی پلمپ شد.

این نماینده سابق مجلس و از چهره های ماندگار انقلاب در سوالی از وزیر اطلاعات می پرسد: “به راستى کسى فکر مى کرد روزى در جمهورى اسلامى از انجام امور خیریه و برگزارى مراسم سوگوارى چنین ممانعت بعمل آید؟!”

فاطمه کروبی افزوده: “اگر این چند خط را خطاب به شما قلمی کردم تنها از آن جهت است که طی چند سال گذشته با صبر و شکیبایی راه‌های قانونی برای رفع توقیف این مجتمع را رفته‌ایم امّا پاسخی از مقامات ذی ربط دریافت نکرده‌ایم. دو سال است که در نظام جمهوری اسلامی به واسطه فشار نیروهای امنیّتی آن منطقه در محرم و لیالی قدر محروم از برگزاری مراسم و اطعام شده‌ایم چراکه افراد کوته‌بین براین باورند که دامنه آزار و اذیت و ایجاد محدویت خانواده کروبی شامل فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و خیریه اى آنان نیز می‌گردد.”

موسس مجتمع حضرت زهرا از وزیر اطلاعات خواسته تا موانع فعالیت این مرکز فرهنگی مذهبی را رفع نماید.

متن این نامه بدین شرح است:

وزیر محترم اطلاعات

با سلام و تحیت؛

احتراماً به اطلاع می‌رساند که اینجانب چند سال پیش با هدف انجام امور فرهنگی و مذهبی مجتمعی به نام مبارک حضرت زهرا (س) در زادگاهم الیگودرز، جایی‌که پدر و مادرم در آنجا آرام گرفته‌اند، ساخته‌ام. در این مسیر کلیه هزینه‌های آن مجتمع اعم از تهیه زمین، ساخت‌وساز و پرداخت عوارض شهرداری و انشعاب‌های لازم را بدون دریافت تخفیف و یا بهره‌گیری از کمک‌های نهادها و یا سازمان‌ها متقبل شدم.

فعالیت‌های این مجتمع در منطقه صرفاً فرهنگی و مذهبی بوده است. خدا را شاکرم که در این مسیر سال هاست توانسته‌ایم تعدادی از فرزندان بدون سرپرست آن منطقه را تحت پوشش قرار دهیم. از آنجاکه در کنار ارایه کمک‌های مادی هدف به ارتقای سطح علمی و آموزشی این عزیزان داشتیم، این مرکز را با تجهیزات و امکانات آموزشی راه‌اندازی کردیم تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی، کمک درسی، قرآن، زبان‌های خارجی و … بتواند قدمی در این زمینه بردارد.

متأسّفانه از بدو شروع فعالیت‌های‌مان نیروهای امنیّتی با هماهنگی و اصرار امام جمعه و به بهانه‌های واهی مانع انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه مجتمع حضرت زهرا (س) شدند و در نهایت این مجتمع را در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۴ با دستور قضایی پلمپ کردند. عناد و فشار مستمّر نیروهای‌ امنیّتی از آن روز تاکنون مانع اصلی در رفع توقیف و انجام امور خیریه این مرکز است به‌نحوی‌که امسال نیز نتوانستیم حتّی در سوگواری سالار شهیدان امام حسین مراسم و اطعام عزاداران اباعبدالله را داشته باشیم. به راستى کسى فکر مى کرد روزى در جمهورى اسلامى از انجام امور خیریه و برگزارى مراسم سوگوارى چنین ممانعت بعمل آید؟!

وزیر محترم اطلاعات

اگر این چند خط را خطاب به شما قلمی کردم تنها از آن جهت است که طی چند سال گذشته با صبر و شکیبایی راه‌های قانونی برای رفع توقیف این مجتمع را رفته‌ایم امّا پاسخی از مقامات ذی ربط دریافت نکرده‌ایم. دو سال است که در نظام جمهوری اسلامی به واسطه فشار نیروهای امنیّتی آن منطقه در محرم و لیالی قدر محروم از برگزاری مراسم و اطعام شده‌ایم چراکه افراد کوته‌بین براین باورند که دامنه آزار و اذیت و ایجاد محدویت خانواده کروبی شامل فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و خیریه اى آنان نیز می‌گردد.

از جنابعالی استدعا دارم با ورود به موضوع این ظلم آشکار را که مانع خدمت‌رسانی مجتمع حضرت زهرا به مردم این شهر گردیده برطرف نمایید.

توفیق و سلامت جنابعالی را در خدمت به مردم شریف کشورمان از خداوند متعال مسئلت دارم.

فاطمه کروبی

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید