خانه  > slide, زندانیان  >  این صدای یک بی‌گناه است؛ رنج‌نامه احمدرضا جلالی پزشک ایرانی مقیم سوئد از زندان اوین

این صدای یک بی‌گناه است؛ رنج‌نامه احمدرضا جلالی پزشک ایرانی مقیم سوئد از زندان اوین

خبرگزاری هرانا – احمدرضا جلالی، پژوهشگر و پزشک مقیم سوئد با اتهامات امنیتی از اردیبهشت ماه سال جاری «در سلول‌های انفرادی و عمومی» زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد. این شهروند در رنج‌نامه‌ای با اشاره بر سال‌ها تلاش‌های عملی‌اش، بر گناهی خود تاکید و از ظلمی که بر او رفته سخن گفته است.

متن کامل این رنج‌نامه را در ادامه به نقل از هرانا بخوانید؛

“«اصل بر این است که هیچ‌کس فعلی را که عنوان مجرمانه دارد انجام نداده است مگر در دادگاه صالح به آن رسیدگی شود.»

اینجانب استاد و پژوهشگر معتبرترین مرکز تحقیقات مدیریت بحران اروپا هستم که جزء ۵ مرکز برتر دنیاست و نیز پژوهشگر دانشگاه کارولینسکا (مرکز نوبل پزشکی و جزء ۱۰ دانشگاه برتر علوم پزشکی دنیاست) داری بیش از ۴۰ مقاله انگلیسی و ۵ کتاب مرجع انگلیسی، مجری و همکار بیش از ۳۰ پروژه‌های تحقیقاتی خارجی، دارای بیش از صد سخنرانی و سمینار و کارگاه داخلی، بیش از دویست سخنرانیو سمینار و کارگاه داخلی، بیش از ۵۰ پروژه تحقیقاتی داخلی، استاد راهنمای بیست دانشجوی دکترا و فوق‌لیسانس خارجی، برنده جایزه برتر مدیریتی بحران پزشکی از انجمن اتحادیه اروپا هستم.

حاصل ۲۴ سال کار مداوم و تلاش شبانه‌روزی من و ده سال کار مستمر همسرم فقط یک آپارتمان در منطقه متوسط تهران می‌باشد. منزل ما در سوئد اجاره‌ای می‌باشد. فاقد هرگونه اموال منقول و غیرمنقول در ایران و اروپا، غیر همان آپارتمان هستیم.

اقامت این‌جانب در سوئد در سال ۲۰۱۵ و بر اساس قانون سوئد که فارغ‌التحصیلان مقطع پی اچ دی در سوئد می‌توانند شهروندی سوئدی را دریافت کنند می‌باشد.

اخذ پذیرش دانشگاه با تلاش خودم و کمک و راهنمایی دکتر رضا محمدی و سایر دوستان ایرانی بوده است.

بنده هیچ نوع آموزشی از طرف عوامل امنیتی اروپایی ندیده‌ام، هیچ نوع ابزار و وسایلی دریافت و استفاده نکرده‌ام.

این‌جانب بیش از یازده ماه در سلول‌های انفرادی و عمومی زندان اوین بدون دلیل و مدرکی محبوس می‌باشم با فشارهای روحی و روانی شدید بیش از دو ماه در اعتصاب غذا بسر می‌برم.

قاضی دادگاه شعبه ۱۵ حدود ۱ ماه پیش با احضار این‌جانب اعلام نمود وکیل تو را قبول ندارم و باید وی را عزل و وکیل تسخیری برایت بگیریم که با مخالفت شدید این‌جانب دوباره به بند انفرادی منتقل شدم. در مدت بازجویی با انواع تهدید و توهین و تحقیر مواجه بودم. بارها افرادی آمدند و گفتند اعتصاب غذایت را بشکن و قران آوردند و قسم خوردند که پرونده را مورد بررسی قرار خواهند داد.

متأسفانه با این که بیش از دو ماه در اعتصاب غذا به دلیل ظلم آشکاری که به این‌جانب شده به سر می‌برم و دچار مشکلات روحی و جسمی شدید شده‌ام، هیچ‌کسی صدای تظلم خواهی مرا نمی‌شنود.

قاضی دادگاه به دلیل این‌که وکیل خود را عزل نکردم جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهد و همه منتظرند تا من در اعتصاب غذا از بین بروم.

این صدای یک بی‌گناه است از زندان مخوف اوین به جهانیان به دلیل ظلمی که به این‌جانب شده و حدود یازدهماه در زندان به سر می‌برم.

احمدرضا جلالی
زندان اوین”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید