خانه  > slide, زندانیان  >  زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر خواستار آزادی نرگس محمدی و آتنا دائمی شدند

زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر خواستار آزادی نرگس محمدی و آتنا دائمی شدند

خبرگزاری هرانا – زندانیان سنی مذهب در زندان رجایی شهر کرج در بیانیه ای با نام بردن از نرگس محمدی و آتنا دائمی با عنوان «تلاشگران بهبود زندگی بشر»، خواستار آزادی بی قید و شرط این دو فعال حقوق بشر محبوس در بند نسوان زندان اوین شدند. متن کامل این بیانیه درپی می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درحال حاضر حدود ۵۰ زندانی سنی‌مذهب در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شوند. این زندانیان با انتشار پیامی کوتاه که در اختیار هرانا قرار گرفته، خواستار آزادی بی قید و شرط نرگس محمدی و آتنا دائمی دو مدافع حقوق بشر دربند شدند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است؛

تحقق حقوق بشر همواره یکی از دغدغه های انسانی در طول تاریخ بوده با اینحال در هر برهه ای از زمان حکام و فرامانروایانی ظالم برای تثبیت مسند قدرت خود و بازی با سرنوشت مردم اقدام به نقض صریح آن کرده و میکنند.
در طول تاریخ نظام های بی رحم و جلاد هیچگاه نخواستند صدای آزادی و عدالت خواهی برآمده از قلم و بیان آزادیخواهان را بشنوند و ببینند و برای خفه کردن این فریادها و نداها به زندانهای خود پناه بردند. غافل از اینکه صدای حق و آزادی خواهی رساتر از آن است که بتوان برای آن حائلی گذاشت.

با زندانی کردن خانم نرگس محمدی و آتنا دائمی و امثال آنها مسئله پایان نمیابد بلکه کسان دیگری بدنبال آنها می آیند و سرود آزادی و دفاع از حقوق انسانهای مظلوم را می سرایند.

ما زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت که خود جزو بزرگترین قربانیان نقض حقوق بشر بخصوص با اعدام یک شبه ۲۵ تن از دوستانمان در زندان رجایی شهر هستیم، آزادی فوری و بدون قید و شرط خانم نرگس محمدی و خانم آتنا دائمی را خواستاریم و معتقدیم که جای چنین انسانهایی که با جان و دل در راه بهبود زندگی بشر و تحقق حقوق انسانها تلاش کرده اند نه تنها زندان نیست بلکه آنان بیش از هر کس شایسته تقدیر و تحسین هستند.

زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در زندان رجایی شهر
سه شنبه ۲۲ آذرماه ۹۵

آتنا دائمی و نرگس محمدی، مدافعان حقوق بشر در بند نسوان زندان اوین

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید