خانه  > زندانیان  >  برادر جیسون رضائیان: اجازه بدهید برادرم به مرخصی نوروزی بیاید

برادر جیسون رضائیان: اجازه بدهید برادرم به مرخصی نوروزی بیاید

خبرگزاری هرانا – امروز ۲۳۴ روز از زندانی شدن جیسون رضائیان خبرنگار آمریکایی ایرانی‌تبار روزنامه واشنگتن پست در ایران می‌گذرد.

روز گذشته طی مراسمی در باشگاه ملی خبرنگاران آمریکا جایزه آزادی بیان این نهاد به جیسون تعلق گرفت.

در این مراسم که دبیر سرویس بین الملل روزنامه واشنگتن پست نیز حضور داشت، علی رضائیان، برادر جیسون، از بیانیه محمد علی کلی مشت‌زن نامدار و مسلمان آمریکایی در حمایت از جیسون قدردانی کرد.

مراسم باشگاه ملی خبرنگاران آمریکا رویدادی پر احساس بود که در آن علی رضائیان با قدردانی از حمایت محمدعلی کلی از آزادی فوری برادرش، آن‌ را نعمتی بزرگ از طرف مردی دانست که در جهان اسلام مورد احترام است.

وی بار دیگر با اصرار بر بی‌گناهی برادرش، از مقام‌های تهران خواست در اسرع وقت به پرونده جیسون و همسرش یگانه صالحی، خبرنگار روزنامه نشنال چاپ ابوظبی، رسیدگی کنند.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با بخش فارسی صدای آمریکا به آخرین وضعیت پرونده جیسون و یگانه اشاره کرد و گفت «بعد از مدت‌ها که سعی می‌کردیم برای جیسون وکیل بگیریم، بالاخره توانستیم وکیلی مهیا کنیم و هم اکنون جیسون و یگانه وکیل دارند و وکیلشان هم به پرونده‌شان دسترسی دارد و در همین روزهای اخیر بررسی پرونده‌شان را آغاز کرده‌ است.»

دادگاه انقلاب ماه گذشته اعلام کرد که رسیدگی به پرونده جیسون به قاضی ابوالقاسم صلواتی سپرده شده است. نام این قاضی در فهرست افراد تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار دارد.

آقای رضائیان با تشکر از اینکه سرانجام مقام‌های تهران اجازه دادند جیسون تحت درمان پزشک متخصص قرار گیرد، در مورد آخرین وضعیت سلامت جسمی و روحی برادرش گفت «در دو ماه ابتدای زندانی شدن، جیسون حدود ۲۵ کیلو گرم وزن از دست داده و این کاهش وزن تحت تاثیر فشارهای روانی بوده است.»

وی در ادامه با بیان اینکه «جیسون چندین مورد عفونت داشت که در آن زمان مداوا نشده بود و احتمال معلولیت در آینده را داشت،» افزود «باز هم از مقامات سپاسگزارم که دسترسی به پزشک متخصص را می‌سر کردند و مشکلات سلامت جیسون حل شد.»

جیسون رضائیان حدود پنج ماه از هشت ماه مدت زندانش را در انفرادی گذرانده است. برادر او می‌گوید «همه این مسائل تاثیرات روحی بسیاری بر او گذاشته و وضعیت روحیش مناسب نیست و هر روز هم بد‌تر می‌شود.»

جیسون یک شهروند آمریکایی با تبار ایرانی است، اما قوانین ایران تابعیت دوگانه را نمی‌پذیرد و او را مشمول قوانین ایران می‌داند. با این حال مقام‌های آمریکایی بار‌ها از تهران خواستار آزادی وی و دیگر شهروندان دو تابعیتی مانند امیر حکمتی و سعید عابدینی شده‌اند.

علی رضائیان در باره چگونگی حمایت مقام‌های آمریکایی از پرونده برادرش گفت «هر دو کشور به ‌وضوح اعلام کردند که درباره شهروندان زندانی جدا از مذاکرات جاری اتمی صحبت می‌کنند. من از محتوای این گفت‌وگو‌ها اطلاعی ندارم اما می‌دانم که انجام می‌شود. من از دو دولت برای انجام این گفت‌وگو‌ها سپاسگزارم.»

جیسون روزهای پایانی سی و هشتمین سال عمرش را در آستانه نوروز در زندان اوین خواهد گذراند. برادر او با مخاطب قرار دادن مقام‌های عالی رتبه ایران از آن‌ها خواست که حداقل با مرخصی جیسون برای گذراندن نوروز در کنار همسرش موافقت کنند.

«من به شما می‌گویم عید شما مبارک. این یکشنبه تولد جیسون است. او هشت ماه از عمرش را در زندان گذرانده و مقامات حتی به ما نگفته‌اند چرا… من از همه مقام‌ها در ایران، از آقای لاریجانی رییس قوه قضائیه، از رهبر جمهوری اسلامی، از آقای روحانی رئیس جمهوری می‌خواهم که کاری کنند.»

وی در ادامه افزود «نوروز زمان خوشحالی و زمان بودن با خانواده است و من می‌خواهم همه اعضای خانواده‌مان با هم باشند. ما از دادگاه خواسته‌ایم با گرفتن وثیقه جیسون را آزاد کنند تا با خانواده‌اش در ایران باشد. حتی بهتر از آن بتواند به اینجا بیاید و به من و مادرش بپیوندد.»

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید