خانه  > بانک زندانیان سیاسی  >  محمد بنازاده امیر خیزی/ آزاد شد

محمد بنازاده امیر خیزی/ آزاد شد

نام و نام خانوادگی: محمد بنازاده امیر خیزی
نام مستعار: –
تاریخ یا سال تولد: ۱۳۳۳
اتهامات: تبلیغ علیه نظام
محکومیت: یک سال حبس تعزیری
دادگاه اولیه: شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم
مرجع تایید حکم: –
محل نگهداری: زندان رجایی شهر کرج؛ وی پیشتر از زندان اوین به این زندان منتقل شده بود
تاریخ بازداشت: سال ۱۳۹۵
محکومیت های پیشین: در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیتی ملی از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق و اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر نیز عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا بود. پیش از آن نیز در تاریخ ۹ آذرماه سال ۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به اتهام کمک مالی به سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال حبس محکوم شده بود که پس از تحمل حبس در آبان ماه ۱۳۹۳ از زندان آزاد شد.
وضعیت پزشکی: مبتلا به سرطان پروستات، اختلالات عصبی، فراموشی و اختلال خواب
سوابق:
توضیحات:
این زندانی سیاسی در تیرماه سال ۹۹ در حالی که قرار بود با اعمال یکی از بخشنامه های قوه قضاییه با سپری کردن ۳ سال و شش ماه از دوران محکومیت پیشین خود آزاد شود، از بابت پرونده ای که در زندان علیه وی گشوده شده بود، به ۱ سال زندان محکوم شد.

وی در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، با پایان دوران محکومیت و با تودیع قرار کفالت از بابت حکم تبعید در پرونده پیشین خود، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. 

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید