خانه  > بانک زندانیان سیاسی  >  آرش صادقی/ آزاد شد

آرش صادقی/ آزاد شد

نام و نام خانوادگی: آرش صادقی
نام مستعار: – 
تاریخ یا سال تولد:
اتهامات: تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی 
محکومیت: ۱۵ سال حبس تعزیری که از این میزان با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۷ سال و ۶ ماه از آن قابل اجرا بود. با وجود اجرایی شدن ۴ سال حبس تعلیقی پیشین آقای صادقی، پس از تجمیع احکام صادره همان ۷ سال و شش ماه قابل اجرا بوده است. این حکم با اعمال قانون کاهش مجازات تعزیری به ۵ سال و ۶ ماه حبس کاهش پیدا کرد.
دادگاه اولیه: دادگاه انقلاب تهران
مرجع تایید حکم: 
محل نگهداری: زندان رجایی شهر کرج؛ وی در مهرماه سال ۹۶ از زندان اوین به این زندان منتقل شده بود
تاریخ بازداشت: ۱۸ خرداد ۹۵
محکومیت های پیشین: وی نخستین بار در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۸ مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد. او مدتی بعد مجددا بازداشت و سال ۸۹ و ۹۰ را در بند ۳۵۰ اوین زندانی بود. این فعال حقوق بشر بار دیگر مورخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ ۲۷ اسفند همان سال با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.
وضعیت پزشکی: مبتلا به نوع بدخیم سرطان استخوان (کندروسارکوما)، مبتلا به بیماری های آسم، کولیت روده، ناراحتی شدید معده و کلیه
سوابق: فعال حقوق بشر
توضیحات: آرش صادقی همسر گلرخ ایرایی زندانی سیاسی محبوس در زندان آمل، در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ به همراه جمعی از فعالان مدنی، در جریان تجمعی در حمایت از مردم خوزستان در تهران بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شد. وی از همین بابت با گشایش پرونده قضایی جدیدی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین روبرو شده است.

وی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، با اعمال بخشنامه کاهش مجازات حبس تعزیری و پس از تحمل ۵ سال و شش ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید