خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  محمد شمس از زندان ساری به مکان نامعلومی منتقل شد

محمد شمس از زندان ساری به مکان نامعلومی منتقل شد

خبرگزاری هرانا – محمد شمس، شهروند ساکن ساری از زندان این شهر به مکان نامعلومی منتقل شد. این انتقال، با اعمال خشونت و رفتارهای تحقیر آمیز توسط ماموران زندان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد شمس، شهروند ساکن ساری از زندان این شهر به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع از وضعیت وی به هرانا گفت: “روز گذشته ماموران زندان، محمد را با اعمال خشونت و رفتارهای تحقیر آمیز، از زندان تیرکلا ساری به مکان نامعلومی منتقل کردند. او هفته گذشته با حکم مرجع قضایی به تحمل شش سال زندان محکوم شده بود.”

منبع مطلع افزود: “آقای شمس در دوران بازجویی، به شدت توسط بازجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود؛ بطوری که چهار دندان وی بر اثر ضربات وارد شکسته شد.”

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، آقای شمس طی مدت زمان بازداشت، به دلیل ناتوانی در تامین قرار وثیقه یک میلیارد تومانی، از آزادی موقت تا پایان مراحل دادرسی محروم بوده است.”

محمد شمس، شهروند ۲۱ ساله اهل بخش “قطور” شهرستان خوی و ساکن ساری، اواخر پاییز امسال، در رابطه با اعتراضات سراسری توسط ماموران امنیتی در ساری بازداشت و سپس به زندان تیرکلا این شهر منتقل شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید