خانه  > کودکان  >  برخلاف پیمان نامه حقوق کودک؛ ده ها نوجوان در یک مراسم نظامی در کیش شرکت کردند

برخلاف پیمان نامه حقوق کودک؛ ده ها نوجوان در یک مراسم نظامی در کیش شرکت کردند

خبرگزاری هرانا – برخلاف تعهدات بین المللی ایران تحت عنوان الحاق به پیمان نامه حقوق کودک و بخش عدم به کارگیری کودکان در امور نظامی، ده ها نوجوان در کنگره موسوم به “شهدای غواص” در کیش شرکت کردند. مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته برای این مراسم، برخی از نوجوانان لباس های نظامی به تن کردند و شماری از آنها برای جابجایی نمادین پیکر جانباختگان جنگ ایران و عراق به کار گرفته شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، ده ها کودک و نوجوان در کنگره موسوم به “۱۷۵ شهید غواص” در کیش شرکت کردند.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران تصاویری از کنگره مذکور را منتشر کرده است. بر اساس این تصاویر، برخی از دختران نوجوان لباس های نظامی به تن کرده اند و در حضور افرادی همچون محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حالت “احترام نظامی” از آنها تصویر برداری شده است.

ده ها تن دیگر از نوجوانان حاضر در این کنگره نیز در اقدامات دیگری که همواره نقض حقوق کودکان ارزیابی میشود، برای جابجایی نمادین پیکر جانباختگان جنگ ایران و عراق به کار گرفته شدند.

بر اساس پیمان نامه حقوق کودک، یک کودک، فرد زیر سن ۱۸ سال تعریف می شود. ایران از سال ۱۳۷۳ به این پیمان پیوسته است.بنابر این تعهدنامه، استفاده از کودکان و نوجوانان در نظامی‌گری ممنوع است، با این حال همچون بخش های کار کودکان، مجازات و اعدام و ازدواج قانونی کودکان، این قسمت از تعهدات نیز از سوی دولت ایران با آموزش نظامی و به کار گیری افراد زیر سن ۱۸ سال، نادیده گرفته می‌ شود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید