خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  دادگاه تجدیدنظر؛ عبدالله مومنی و قربان بهزادیان‌ نژاد به حبس محکوم شدند

دادگاه تجدیدنظر؛ عبدالله مومنی و قربان بهزادیان‌ نژاد به حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – عبدالله مومنی و قربان بهزادیان‌ نژاد، فعالین سیاسی توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران، هر کدام به یک سال حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالله مومنی و قربان بهزادیان‌ نژاد به حبس محکوم شدند.

حسن اسدی زیدآبادی، وکیل دادگستری ضمن انتشار این خبر نوشت: ‎قربان بهزادیان‌نژاد و ‎عبدالله مومنی به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در همایش گفتگو برای نجات ایران، هر کدام توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران به یک سال حبس محکوم شدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عبدالله مومنی و قربان بهزادیان‌ نژاد فعالین سیاسی در تیرماه امسال در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. براساس حکمی توسط این شعبه صادر شده بود، آقایان بهزادیان نژاد و مومنی هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

عبدالله مومنی در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از سه روز با تودیع وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

وی اسفند ماه سال ۹۲ پس از تحمل پنج سال حبس از زندان اوین آزاد شد.

آقای بهزادیان نژاد نیز در سال ۹۹ در خصوص بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به یک سال حبس محکوم شد. وی مشاور عالی و رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی پیشتر نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه محکومیت را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید