خانه  > slide, اعدام  >  اجرای حکم اعدام سمیرا سبزیان موقتا متوقف شد

اجرای حکم اعدام سمیرا سبزیان موقتا متوقف شد

خبرگزاری هرانا – سمیرا سبزیان فرد، زندانی محکوم به اعدام که جهت اجرای حکم به سلول انفرادی زندان قرچک ورامین منتقل شده بود، دقایقی پیش با اخذ مهلت به بند بازگردانده شد. خانم سبزیان که از جمله قربانیان ازدواج در سن کم (کودک-همسری) است که به قتل همسرش در سال ۱۳۹۳ متهم است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سمیرا سبزیان فرد به بند عمومی زندان قرچک ورامین بازگردانده شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی با تایید این موضوع به هرانا گفت: «این اقدام در پی اخذ مهلت چند ماهه صورت گرفته است. خانم سبزیان فرد پس از انتقال به انفرادی قدرت تکلم خود را از دست داد. همچنین هنگام بازگشت به بند، قادر به راه رفتن نبود و با ویلچر منتقل شد.»

این منبع مطلع در ادامه افزود: “اولیای دم برای اجرای حکم اعدام پافشاری می کنند.”

سمیرا سبزیان فرد، که اکنون ۳۲ سال دارد، پیشتر به اتهام قتل همسر خود بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

خانم سبزیان فرد متهم است که در دی ماه سال ۹۳، هنگامی که نوزده سال داشت با مشارکت خواهر ۱۴ ساله خود و فرد دیگری، اقدام به قتل همسر خود کرده است. این پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی و آخرین جلسه دادگاه در آبان ۱۳۹۵ برگزار شد.

خانم سبزیان فرد مادر دو کودک یازده و پانزده ساله است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۸ مهر ۱۴۰۱ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید