خانه  > زندانیان  >  عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت ارسلان خودکام در زندان ارومیه

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت ارسلان خودکام در زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا – ارسلان خودکام، زندانی محکوم به حبس ابد دوران محکومیت خود را در زندان ارومیه سپری میکند. این زندانی سیاسی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، ارسلان خودکام، زندانی محکوم به حبس ابد از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

در این گزارش آمده است؛ آقای خودکام به دلیل مخالفت های پی در پی مسئولان زندان ارومیه با عمل جراحی آب مروارید چشم وی در خارج از زندان، بینایی چشم چپ وی دچار مشکل شده است.

همچنین مسئولین مربوطه برای اعزام وی به مرخصی درمانی درخواست وثیقه سنگین کرده بودند که خانواده آقای خودکام قادر به تامین آن نیستند.

ارسلان خودکام، از اهالی شهر مهاباد، متأهل، ۵۳ ساله و از نیروهای تسلیمی حزب دمکرات کردستان است که در دهه ۷۰ شمسی به عضویت سپاه درآمد. و پس از ۱۶ سال عضویت در سپاه به دلیل ارتباط با حزب دمکرات کردستان در فروردین ماه سال ۹۷ بازداشت شد.

این عضو سابق سپاه پاسداران توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در اواخر فروردین ماه ۹۷ پس از ۲۶ روز تحمل سلول‌های انفرادی این نهاد امنیتی، به بند عمومی زندان ارومیه منتقل شد. ارسلان خودکام مدعی است در دوران بازداشت تحت شکنجه و بدرفتاری نیروهای سپاه بوده است.

آقای خودکام به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای یکی از احزاب اپوزیسیون کرد، توسط شعبه ۱ دادسرای نظامی ارومیه به اعدام محکوم و این حکم در مهرماه سال ۹۷، به تائید شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور رسیده و به وکیل تسخیری این زندانی نیز ابلاغ شده بود. این زندانی در تاریخ ۱ مهرماه ۹۷ از بند عمومی به بند ۱۲ زندانیان سیاسی زندان ارومیه منتقل شد. حکم اعدام آقای خودکام به دنبال صدور بخشنامه عفو به حبس ابد تغییر کرده و در تاریخ ۲۵ فروردین ماه سال گذشته، در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید