خانه  > اصناف, اندیشه و بیان  >  پیروز نامی، فعال صنفی معلمان به دادگاه احضار شد

پیروز نامی، فعال صنفی معلمان به دادگاه احضار شد

خبرگزاری هرانا – پیروز نامی، فعال صنفی معلمان خوزستان با دریافت ابلاغیه ای به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری اهواز احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، پیروز نامی، فعال صنفی معلمان خوزستان به دادگاه احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که اخیرا توسط شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری اهواز صادر و به آقای نامی ابلاغ شده است، از وی خواسته شده در تاریخ پانزدهم مردادماه سال جاری، جهت دفاع از اتهامات “نشر اکاذیب در فضای مجازی، تبلیغ علیه نظام و شرکت در تجمع‌ غیر قانونی” در این شعبه حاضر شود.

بر اساس این گزارش، “احضار این فعال صنفی به مرجع قضایی مذکور در رابطه با پرونده پیشین وی صورت گرفته است. در این خصوص قرار رسیدگی در دیوان عدالت اداری صادر شده است.”

آقای نامی پیشتر در تاریخ ۱ آبان ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ ۱۸ آبان ماه همان سال، با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده بود.

پیروز نامی در تاریخ ۲۰ آذر ماه توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اهواز به یک سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت صنفی و منع خروج از کشور محکوم شد.

همچنین وی در تاریخ بیست و نهم خردادماه سال جاری، در خصوص پرونده مربوط به “اعتراضات روز ۱۸ اردیبهشت ماه، مصادف با هفته معلم” توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی بدل از سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال صنفی معلمان پیشتر نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید