خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  صادق زیباکلام به یک سال حبس محکوم شد

صادق زیباکلام به یک سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیل‌ گر مسائل سیاسی، توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری دو تهران به یک سال حبس محکوم شد. گفته میشود، صدور این حکم علیه آقای زیباکلام به دلیل انتشار اخبار مسمومیت دانش آموزان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صادق زیباکلام به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که در تاریخ یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری دو تهران صادر شده، آقای زیباکلام از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی” به یک سال حبس محکوم شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای زیباکلام در تاریخ ششم تیرماه در شعبه مذکور برگزار شده بود.

در اسفند ماه سال گذشته، دادستان تهران از تشکیل پرونده قضایی علیه این تحلیل‌ گر مسائل سیاسی به دلیل انتشار اخبار مسمومیت دانش آموزان خبر داده بود.

صادق زیباکلام، متولد ۱۳۳۷، استاد علوم سیاسی، نویسنده و از کارشناسان ایرانی با گرایش اصلاح‌ طلبی و نو آزادی‌ خواهانه، پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه محکومیت را داشته است.

چندی پیش نماینده مردم پلدختر در مجلس از اتمام کار کمیته حقیقت یاب مجلس در خصوص مسمومیت هزاران دانش آموز خبر داد و گفت: “با جمع آوری اطلاعات مشخص شد عده ای با غرض و شیطنت و با استفاده از بمب های بد بو و شماری به دنبال اقدام کار کودکانه در زمینه مسمومیت دانش آموزان فعالیت کرده اند.”

سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس کشور از ابتدای آذرماه سال گذشته آغاز شد. مقامات مسئول تاکنون نظرات متفاوتی را در این خصوص مطرح کرده و برخی افراد نیز به عنوان متهم بازداشت شده اند. همچنین در مواردی اعتراض خانواده های دانش آموزان با سرکوب خشونت آمیز توسط ماموران توام بوده است. با این حال علیرغم گذشت بیش از هشت ماه از زمان شکل گیری مسمومیت های سریالی در مدارس، دستاوردی در این رابطه که به توجیه افکار عمومی در خصوص چرایی این رویداد ها بی انجامد، ارائه نشده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید