خانه  > اصناف, اندیشه و بیان  >  امید شاه محمدی تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان بیجار آزاد شد

امید شاه محمدی تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان بیجار آزاد شد

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه چهارم تیر ماه، امید شاه محمدی، فعال صنفی معلمان تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان بیجار آزاد شد. وی باقیمانده دوران محکومیت خود را در خارج از زندان و با محدودیت تردد سپری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز یکشنبه چهارم تیر ماه ۱۴۰۲، امید شاه محمدی با پابند الکترونیکی از زندان بیجار آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این فعال صنفی معلمان، باقیمانده دوران محکومیت خود را در خارج از زندان و با محدودیت تردد سپری خواهد کرد.

امید شاه محمدی در تاریخ نوزدهم فروردین ماه سال جاری جهت تحمل حکم حبس راهی زندان بیجار شده بود.

آقای شاه محمدی پیشتر توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود. حکم وی در دادگاه تجدیدنظر به چهار سال حبس تعلیقی و یک سال حبس تعزیری بدل شد.

این فعال صنفی در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت و جهت انجام مراحل بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

امید شاه محمدی نهایتا در تاریخ ۶ شهریورماه سال گذشته، با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید