خانه  > سایر گروهها, کودکان  >  شوشتر؛ کشته شدن یک کودک ۹ ساله در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران انتظامی

شوشتر؛ کشته شدن یک کودک ۹ ساله در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران انتظامی

خبرگزاری هرانا – تیراندازی بی ضابطه نیروهای انتظامی در شوشتر به سمت خودروی یک متهم، به کشته شدن فرزند ۹ ساله این فرد انجامید. فرمانده نیروی انتظامی شوشتر، تیراندازی منجر به فوت این کودک را “اقدامی قانونی” عنوان کرد و گفت که در این رابطه هیچ یک از مامورین بازداشت نشده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جماران، تیراندازی بی ضابطه نیروهای انتظامی در شوشتر به کشته شدن یک کودک منجر شد.

هویت این کودک “مرتضی دلف زرگانی، ۹ ساله” عنوان شده است.

از سوی دیگر، پایگاه خبری پلیس به نقل از فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با تایید کشته شدن این کودک نوشت که مرتضی در عملیات دستگیری پدرش که “مظنون به سرقت” بوده کشته شده است.

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان شوشتر استان خوزستان در این رابطه مدعی شد: “با توجه به اخطارهای مکرر ماموران انتظامی، سارق خودرو به ایست پلیس توجهی نکرد و اقدام به فرار کرد. ماموران پلیس بعد از تعقیب و گریز با رعایت قانون به کارگیری سلاح، خودرو را متوقف کردند. همراه فرد سارق که فرزندش بود بر اثر اصابت گلوله فوت کرده و سارق نیز دستگیر شد.

این اظهارات در حالی مطرح است که جعفر دلف زرگانی، پدر این کودک جانباخته طی مصاحبه ای با جماران، ضمن رد ادعاهای روح اله بیگدلی اظهار داشت: “پلیس بدون هیچ هشداری ماشین را به رگبار بست و گلوله به فرزندم برخورد کرد و در همان لحظه جان داد.”

وی افزود: “به ما گفته شد که متهم به قتل فرزندم بازداشت شده است، اما خود ما هنوز مطلع نیستیم که چه کسی بازداشت شده است.”

از طرفی دیگر، فرمانده نیروی انتظامی شوشتر با بیان این‌ که هیچ‌ کدام از ماموران بازداشت نشده‌ اند، گفت: “برای چه ماموران باید بازداشت شوند؟ اقدامات ماموران نیروی انتظامی قانونی بوده است و هیچ ماموری بازداشت نشده است!”

بیگدلی مدعی شد: “تمام موضوع این است که اعلام سرقت شد، شهرستان طرح مهار اجرا می‌ کند و‌ در این حالت اگر کسی اقدام به فرار کند، قانون به کارگیری اسلحه به کار گرفته می‌ شود.”

کمال دلف زرگانی عموی کودک کشته شده نیز گفته است، ماشینی که برادر و براد رزاده‌ اش سرنشینان آن بوده اند، متعلق به یکی از بستگان آن‌ها بوده است.

او روایت کرده که این ماشین پیشتر توسط برادرش تعمیر شده و شب واقعه برادر و برادرزاده‌ اش برای تسویه حساب به خانه صاحب اتوموبیل می‌روند اما صاحب ماشین می‌ گوید که مشکل خودرو همچنان برقرار است.

وی در پایان گفت: “در نتیجه پدر کودک تصمیم می‌گیرد که خودرو را بازگرداند و در هنگام بازگشت صاحب خودرو به پلیس گزارش می‌ دهد که خودرو او به زور اسلحه ربوده شده است.”

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۸۴۵ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۵۷۱ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۲ کولبر، ۹ سوختبر و ۵۴۰ شهروند میشود. ۲۷۴ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۳۴ نفر کولبر، ۱۲۸ شهروند عادی و ۱۲ نفر سوخت بر هستند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید