خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  جلسه بازپرسی حمیده زراعی در دادسرای کرج برگزار شد

جلسه بازپرسی حمیده زراعی در دادسرای کرج برگزار شد

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه دهم خردادماه، جلسه بازپرسی حمیده زراعی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در شعبه بیست و دوم دادسرای عمومی و انقلاب کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۲، جلسه بازپرسی حمیده زراعی برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه بیست و دوم دادسرای عمومی و انقلاب کرج به ریاست قاضی محمدی برگزار شده است، خانم زراعی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی” به دفاع از خود پرداخته است.

روز دوشنبه هشتم خردادماه، حمیده زراعی توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از گذشت دو روز به زندان کچویی کرج منتقل شد.

خانم زراعی پیشتر در تاریخ سیزدهم اردیبهشت ماه امسال، طی ابلاغیه ای از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی” به شعبه بیست و دو بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج احضار شده بود.

حمیده زراعی، پیشتر در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال گذشته به دنبال صدور بخشنامه “عفو” از زندان کچویی کرج آزاد شد.

بر اساس گفته های پیشین مسئولین قضایی، اینطور برداشت شده بود که خانم زراعی با توجه به سوابق و پرونده که از جمله بازداشت شدگان اعتراضات اخیر است، پرونده وی با اعمال عفو مطروحه در بهمن مال گذشته، مختومه شده باشد. برداشتی که با توجه به ارسال احضاریه جدید و روند دادرسی صورت گرفته، نادرست بودن آن محرز است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید