خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه نهم خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی، روزنامه نگار در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه نهم خردادماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده، خانم حامدی از بابت اتهامات “همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به دفاع از خود پرداخته است.

محمد حسین آجرلو همسر نیلوفر حامدی در تشریح برگزاری این جلسه اعلام کرد: جلسه دادگاه به صورت غیر علنی و بدون حضور اعضای خانواده با تصویر برداری مرکز رسانه قوه قضاییه در کمتر از ۲ ساعت برگزار شد که وکلای پرونده فرصتی هم برای دفاع پیدا نکردند. همچنین، نیلوفر تمام اتهامات وارده را رد کرد و تاکید داشته به عنوان یک خبرنگار به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کرده و هیچ اقدامی علیه امنیت ایران انجام نداده است.

به گفته آقای آجرلو، ادامه رسیدگی پرونده به جلسات بعدی موکول شد که تاریخ آن مشخص نیست.

لازم به ذکر است، سخنگوی قوه قضاییه پیشتر در تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال جاری، از صدور کیفرخواست این روزنامه نگار بازداشتی با عنوان اتهاماتی از جمله “همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” و ارسال پرونده آن به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، جهت رسیدگی و در تاریخ دوم خرداد ماه، از تعیین زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، در روز نهم خردادماه، خبر داده بود.

نیلوفر حامدی، روزنامه نگار “روزنامه شرق” در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این خبرنگار که اولین بار عکس مهسا امینی را در کما منتشر کرد، اواخر آذرماه سال گذشته، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این روزنامه نگار بازداشتی در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری به همراه چند از زندانیان و متهمان سیاسی، از بند ۸ زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید