خانه  > سایر گروهها, کارگران  >  برگزاری دستکم پانزده تجمع اعتراضی همزمان با اعتصاب کارگران ابنیه فنی کرمان

برگزاری دستکم پانزده تجمع اعتراضی همزمان با اعتصاب کارگران ابنیه فنی کرمان

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه، جمعی از بازنشستگان مخابرات شهرهای اهواز، دزفول، بندرعباس، اردبیل، کرمانشاه، اراک، ایلام، خرم آباد، اصفهان، رشت، سنندج، شهرکرد، زاهدان، تبریز و مشهد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان مخابرات شهرهای خود، تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین، کارگران پیمانکاری ابنیه فنی کرمان برای سومین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت های روزانه امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، گروهی از بازنشستگان مخابرات استان های خوزستان، اردبیل، کرمانشاه، مرکزی، ایلام، لرستان، کردستان، اصفهان، گیلان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی، در مقابل ساختمان مخابرات این استان ها واقع در شهرهای خود، دست به تجمع زدند.

این تجمعات در شهرهای اهواز، دزفول، بندرعباس، اردبیل، کرمانشاه، اراک، ایلام، خرم آباد، اصفهان، رشت، سنندج، شهرکرد، زاهدان، تبریز و مشهد صورت گرفته است.

بازنشستگان معترض با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی و سر دادن شعارهایی از قبیل “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه”، “مدیر بی‌لیاقت، ننگت باد ننگت باد”، “بازنشسته داد بزن، حقت رو فریاد بزن”، “نه دولت، نه مجلس، نیستن به فکر ملت” و “تا حق خود نگیریم، نهضت ادامه دارد” خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری بازنشستگان مخابرات تهران نیز قصد برگزاری تجمع اعتراضی را داشته اند که با دخالت ماموران از این اقدام ممانعت به عمل آمد. در جریان این ممانعت، هفت تن از بازنشستگان در مقابل ساختمان وزارت ارتباطات بازداشت شدند که ساعاتی بعد آزاد شدند.

این بازنشستگان معترض خواستار “اجرای کامل آیین نامه استخدامی ۸۹/۲۴، پرداخت کامل رفاهیات و دیگر معوقات مزدی و همچنین اجرای کامل بیمه تکمیلی و هزینه های درمان” شدند.

اعتصاب کارگران ابنیه فنی کرمان

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، کارگران پیمانکاری ابنیه فنی کرمان در محور بافق تا شور گزبم، برای سومین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت های روزانه امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب این کارگران در اعتراض به تداوم مشکلات خود و دستمزدهای پایین صورت گرفته و خواستار “اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش حقوق و پرداخت مطالبات عرفی و مناسبتی” هستند.

در این گزارش به نقل از این کارگران آمده است: “در این محدوده ریلی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر مشغول کارند که پیمانکار حدود ۱۰ سال به کارگران سنوات پرداخت نکرده است.”

کارگران معترض با بیان اینکه “کارفرما وعده پرداخت سنوات را داده است”، اعلام کردند: “با پایان قرارداد کاری، کارفرما دو نوع قرارداد برای کارگران تنظیم کرده بود که هیچیک از آنها مورد تایید کارگران و اداره کار قرار نگرفت.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید