خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ محمدحسین حسینی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

اعتراضات سراسری؛ محمدحسین حسینی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه، محمدحسین حسینی، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری، با تودیع قرار وثیقه بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱، محمدحسین حسینی از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

آزادی آقای حسینی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

محمدحسین حسینی در تاریخ ۱۶ مهر ماه، در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه های امنیتی این شهر منتقل شد. وی نهایتا پس از گذشت ۱۱ روز، با پایان مراحل بازجویی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

تا زمان تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروند، اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید