خانه  > اقلیت های دینی, اندیشه و بیان  >  عبدالمجید مرادزهی، روحانی اهل سنت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

عبدالمجید مرادزهی، روحانی اهل سنت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه دهم بهمن ماه، مولوی عبدالمجید مرادزهی روحانی اهل سنت، توسط ماموران امنیتی در زاهدان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز دوشنبه دهم بهمن ماه ۱۴۰۱، یک روحانی اهل سنت، توسط ماموران امنیتی در زاهدان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

هویت این روحانی “مولوی عبدالمجید مرادزهی، از نزدیکان مولوی عبدالحمید، مدیر انتشارات فاروق اعظم و موسسه فرهنگی پژوهشی المرتضی” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “مولوی مرادزهی از یک مراسم ختم در حال بازگشت بود که نیروهای امنیتی در خیابان و در مسیر منزل، وی را بازداشت کردند. به همراهان وی گفته شده از دادگاه ویژه روحانیت پیگیری نمایید.”

تاکنون از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این روحانی اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید