خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر میرزایی برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر میرزایی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه رسیدگی به اتهامات نیلوفر میرزایی بافتی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، امروز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر میرزایی برگزار شد.

در جریان این جلسه که امروز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم برگزار شده، خانم میرزایی به دفاع از خود پرداخته است.

علیرغم گذشت بیش از سه ماه از زمان دستگیری وی، قاضی با آزادی موقت خانم میرزایی مخالفت کرده است.

نیلوفر میرزایی بافتی، دانشجوی رشته گرافیک (ارتباط تصویری) دانشگاه الزهرا، در تاریخ دهم آبان ماه، توسط نیروهای لباس‌ شخصی در دانشگاه بازداشت و هم اکنون در زندان اوین به سر می‌ برد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید