خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ طرح اتهام محاربه علیه سه شهروند به دلیل “از کار انداختن دوربین‌های مداربسته”

اعتراضات سراسری؛ طرح اتهام محاربه علیه سه شهروند به دلیل “از کار انداختن دوربین‌های مداربسته”

خبرگزاری هرانا – بابک زرین، مجید خوش نظر و فرزندش امیررضا خوش نظر، معترضان بازداشتی در مشهد، توسط شعبه ۹۰۴ دادسرای عمومی و انقلاب این شهر به دلیل “از کار انداختن دوربین‌های مداربسته” به “محاربه” متهم شدند. اتهامی که می تواند به صدور حکم اعدام برای آنها منتهی شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بابک زرین، مجید خوش نظر و فرزندش امیررضا خوش نظر، شهروندان بازداشتی در مشهد به “محاربه” متهم شدند.

این شهروندان توسط شعبه ۹۰۴ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به ریاست “علی سلیمانی مارشگ” به دلیل “از کار انداختن دوربین‌های مداربسته” مشهد به “محاربه” متهم شدند. اتهامی که می تواند به صدور حکم اعدام برای آنها منتهی شود.

امیررضا خوش نظر، ورزشکار رشته بوکس در حالیکه قصد سفر به خارج از کشور را داشت توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او نهایتا به یکی از بازداشتگاه های امنیتی در مشهد انتقال داده شد.

مجید خوش نظر و بابک زرین نیز توسط ماموران وزارت اطلاعات در مشهد بازداشت شدند. پیشتر یکی از روزنامه های داخلی بدون اشاره به هویت این شهروندان از بازداشت این افراد خبر داده بود.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید