خانه  > اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ همایون افتخاریان نیا با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

اعتراضات سراسری؛ همایون افتخاریان نیا با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – همایون افتخاریان نیا، تکنسین اتاق عمل بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری، با تودیع قرار وثیقه بطور موقت آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بی بی سی فارسی، همایون افتخاریان نیا آزاد شد.

آزادی این شهروند با تودیع قرار وثیقه  ۶۰۰ میلیون تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است: “آقای افتخاریان نیا و دو پزشک بازداشتی دیگر، ساعت‌ها و روزهای طولانی بازجویی شدند. بعد از اتمام بازجویی با نور شدید و پخش صدای اذان در سلول آنها را بیخواب می‌کردند. بعد از سه چهار روز تعادل روانی آنها بر هم می‌خورد. به آنها به دروغ می‌گفتند پدرشان فوت کرده یا مادرشان خودکشی کرده. بی‌حرمتی، فحاشی و توهین از دیگر رفتارهایی بود که با آنها شد.”

همایون افتخاریان نیا، تکنسین اتاق عمل به همراه یاسر رحمانی راد، پزشک عمومی و بهنام اوحدی، روانپزشک که در روز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱، از شهرهای تهران و خرم آباد به مهاباد عزیمت کرده بودند، در تاریخ ۱۳ آذرماه، توسط ماموران اداره اطلاعات در این شهر بازداشت شدند.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید