خانه  > زندانیان  >  زندان قائم شهر؛ اعتراض زندانیان و سرکوب خشن مسئولان زندان

زندان قائم شهر؛ اعتراض زندانیان و سرکوب خشن مسئولان زندان

خبرگزاری هرانا – ساعاتی پیش زندان قائم شهر فضای پر تنشی ناشی از درگیری مسئولان زندان با زندانیان را تجربه کرد. این درگیری در پی اعتراض زندانیان به انتقال یک زندانی محکوم به اعدام برای اجرای حکم وی صورت گرفته است. همچنین در جریان درگیری روز گذشته میان مسئولان ندامتگاه مرکزی کرج و زندانیان ساکن در این زندان، دستکم یک زندانی جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعاتی پیش زندان قائم شهر فضای پر تنشی ناشی از درگیری مسئولان زندان با زندانیان را تجربه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یک منبع مطلع نوشت که این درگیری در پی «ابلاغ حکم اعدام به یکی از زندانیان متهم به قتل» صورت گرفته و قرار بر این بوده که «این حکم سحرگاه فردا دوشنبه اجرا شود».

رییس کل دادگستری مازندران نیز با بیان اینکه «یکی از زندانیان درگیری را آغاز کرده بود»، مدعی شد: «در پی وقوع درگیری میان تعدادی از زندانیان یک بند در زندان قائمشهر، جو این بند برای ساعتی متشنج شد که در نهایت با ورود نیروهای حفاظت زندان، منازعه خاتمه یافت.»

روز گذشته نیز شماری از مسئولان ندامتگاه مرکزی کرج درگیری خشونت باری با زندانیان معترض به انتقال چند زندانی محکوم به اعدام برای اجرای حکم را رقم زدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود: «در جریان این درگیری، بیش از ۱۰۰ تن از زندانیان دچار جراحت شدند و زندانبانان برای سرکوب اعتراض صورت گرفته به تیراندازی متوسل شده اند.»

هرانا در گزارش خود به احتمال مرگ بار بودن این درگیری اشاره کرده بود؛ نهایتا روز جاری رئیس دادگستری استان البرز از جان باختن یک زندانی در جریان اعتراض زندانیان و درگیری مسئولان با آنها خبر داد

فاضلی هریکندی مدعی شد که این زندانی بر اثر «پرتاب سنگ از سوی زندانیان دیگر» جانباخته است.

در پی اعلام این خبر، شماری از خانواده های نگران زندانیان ساکن در ندامتگاه مرکزی کرج، امروز یکشنبه ۲۷ آذرماه، برای کسب اطلاع از وضعیت فرزندان خود به این زندان مراجعه کردند؛ آنها با درب بسته زندان و بی اعتنایی مسئولان ندامتگاه مذکور نسبت به خواسته آنها مواجه شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید